17 مطلب جذاب درباره تابستان که نمی دانید

به گزارش هیو بلاگ، به نقل از ام اس ان منظومه تابستان، منظومه ای مبتنی بر نجوم است و زمانی را نشان می دهد که خورشید طولانی ترین جهت را در آسمان طی می نماید. این سفر بلندترین روز سال را رقم می زند و فرهنگ های مختلف به مناسبت فرارسیدن این روز جشن هایی را تعریف نموده و برگزار می نمایند البته ممکن است که همه این جشن ها در یک روز برگزار نشوند.

17 مطلب جذاب درباره تابستان که نمی دانید

طولانی ترین روز (یا ایستگاه تابستانی) در نیمکره شمالی در 20 یا 21 ژوئن (سال جاری ساعت 5:44 بعد از ظهر 20 ژوئن) تعیین می گردد این روز در نیمکره جنوبی در 21 یا 22 دسامبر فرا می رسد. زمان فرارسیدن طولانی ترین روز سال به کشاورزان یاری می نماید تا زمان دقیق کشت و برداشت محصولات زراعی را تشخیص داده و این کار ها را در زمان تعیین انجام بدهند بنابراین کشاورزان فرا رسیدن این روز را با برگزاری اعیاد و خواندن ترانه ها جشن می گیرند.

یونانیان باستان فرارسیدن طولانی ترین روز سال را برای تجلیل از کرونوس، خدای کشاورزی با برگزاری جشنواره تابستانه سالیانه ای با نام (Kronia) جشن می گرفتند. در این روز مردم از طبقات مختلف اجتماعی کنار هم جمع می شدند و ساعاتی را به خوبی و خوشی می گذراندند. رومیان باستان جشن وستالیا (Vestalia) را در طولانی ترین روز سال برگزار می کردند.

بلندترین روز سال در طول تاریخ با نام های مختلفی شناخته شده است. این روز در شمال اروپا با نام میانسال شناخته می گردد و بعضی از کلیسا های مسیحی آن را روز سنت جان می نامند.

آتش سوزی های عظیم روزگاری بخشی از جشن طولانی ترین روز سال بودند.

در اینجا باید گفت شاید استون هنج، یادمان پیشاتاریخی (پیش از تاریخ) در دشت سالزبری ویلتشر واقع در جنوب انگلستان که بازمانده دوران نوسنگی و عصر برنز است، برای احترام به طولانی ترین روز سال ساخته شده باشد. این یادمان تاریخی مکانی برای تجمع سنتی مردم و استقبال از طلوع آفتاب طولانی ترین روز سال بوده است. این جریان یکی از عظیمترین جشن های برگزار شده به مناسبت فرارسیدن این روز به حساب آمده است، اما این جشن سال جاری با توجه به دستورالعمل های مرتبط با شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می گردد.

نیچولا تاسکر، مدیر استون هنج گفت: ما امیدواریم که پخش زنده مراسم فرارسیدن طولانی ترین روز سال در استون هنج فرصتی جایگزین برای افراد نزدیک و دور فراهم کند تا در این مقطع خاص سال با استون هنج ارتباط برقرار نمایند البته ما مشتاقانه منتظر استقبال از همه مردم در سال آینده هستیم.

برگزاری جشن طولانی ترین روز سال تقریباً به اندازه کریسمس در اسکاندیناوی محبوب است. جشن این روز در اسکاندیناوی یک تعطیلات ملی است. این جشن در سوئد با تزیین خانه ها با تاج گل همراه است.

بعضی از قبایل آمریکای شمالی پیش از این به مناسبت فرارسیدن طولانی ترین روز سال مراسم های آیینی را برای احترام به خورشید برگزار می کردند. قبل از این مراسم، شرکت نمایندگان از خوردن خودداری نموده و بدن خود را با رنگ قرمز (نمایانگر غروب خورشید)، آبی (آسمان)، زرد (صاعقه)، سفید (سبک) و سیاه (شب) تزئین می کردند.

امروزه مراسم های خورشید توسط تعدادی از قبایل اغلب در ملاء عام انجام می گردد که راهی برای آموزش فرهنگ به غیر بومیان است.

مراسم Fremont Solstice Parade از سال 1989 به مناسبت فرارسیدن طولانی ترین روز سال در سیاتل برگزار می گردد. سال جاری این مراسم نیز همچون مراسم استون هنج به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در فلسفه های شرقی، یین و یانگ (دو انرژی زمین) اشاره به تغییر انرژی و تعادل دارند. از نظر آن ها با گذر از فصل بهار و در حالی که به فصل تابستان (فصلی از یانگ) نزدیک می شویم، گیاهان میوه به بار می آورند و انسان ها اجتماعی و پرانرژی تر می شوند.

بسیاری از افراد فرارسیدن فصل تابستان و طولانی ترین روز سال را زمان بهبودی می دانند و باور دارند همانطور که درختان در فصل بهار جانی دوباره می گیرند، انسان ها نیز در تابستان ظاهرا هوشیارتر می شوند.

باشگاه خبرنگاران

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: گردشبان
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4073

به "17 مطلب جذاب درباره تابستان که نمی دانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 مطلب جذاب درباره تابستان که نمی دانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید