15 مورد از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

به گزارش هیو بلاگ، بانوان بسیاری در سراسر کشور با داشتن روحیه ای مستقل و انگیزه های بالا برای فعالیت و کسب درآمد، تحت شرایط زندگی خود، ناچار از بازار کار بیرونی دور می مانند. اما آیا این سرانجام راه است؟ قطعا خیر! این بانوان می توانند با استفاده از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و بهره گیری از مناسب ترین آن ها، برای خود منبع درآمد قابل توجهی ایجاد نمایند.

15 مورد از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

احساس رضایت شغلی، عزت نفس و مفید بودن برای خود و جامعه و به علاوه کسب درآمد؛ دستاوردهایی هستند که از یک شغل خانگی ایجاد می شوند.

اگر پیش از این به فکر چنین راهکاری نبوده اید، وقت آن است که آستین ها را بالا زده و برای شروع یک شغل خانگی سودآور قد راست کنید. در زیر به ایده های نابی در گروه مشاغل خانگی پردرآمد برای بانوان می پردازیم.

بهترین مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

به خاطر داشته باشیم که مشاغل خانگی باید به نوعی انتخاب گردند که برای سایر همسایه ها مزاحمت ایجاد ننموده و قابل برپایی و ادامه دادن در یک آپارتمان باشند. با این حساب آرایشگری را نمی توانیم یک شغل خانگی بدانیم، زیرا مکان آرایشگری در آرایشگاه است.

همین طور آشپزی نیز شغلی خانگی محسوب نمی گردد، چرا که قرار نیست آشپزخانه منزل را به یک حمام بخار دائمی تبدیل سازیم. بلکه مشاغل خانگی باید کاملا بی آزار برای سایر افراد بوده و بدون نیاز به فضای خاص و دارای شرایط ویژه صنفی باشند. در ادامه ما به 15 مورد از بهترین مشاغل خانگی پردرآمد برای بانوان، اشاره می کنیم.

1. پرورش گیاهان خانگی

پرورش گلدان های زیبا و گیاهان خانگی، نیازمند روحی لطیف و صبر و حوصله فراوان است. این صفات را در بانوان سراغ داریم و می توان از پرورش گیاهان خانگی به عنوان یک شغل سودآور بهره مند شد. کافی است که کار را با چند ریشه شروع نموده و رفته رفته به آن توسعه ببخشید. فروش این گلدان ها و گیاهان خانگی نیز از اطرافیان و دوستان شروع شده و رفته رفته شکل گسترده تری به خود خواهد گرفت. حتی می توانید در شبکه های اجتماعی تبلیغ گیاهان خانگی خود را نموده و یا یک سایت اینترنتی برای آن ها راه اندازی کنید. برای آموزش کاشت انواع گیاهان در گلدان می توانید به سرویس زراعت و باغبانی مجله انگیزه سری بزنید.

2. خشک کردن میوه و سبزی

میوه خشک همواره خریدار خود را دارد. با حجم کم شروع نموده و پس از پیدا شدن خریدار دائمی، حتی یک دستگاه خشک کن میوه خریداری کنید. با رعایت نکات بهداشتی و اصول زیبایی میوه ها، مشتری های دائمی و پروپاقرص پیدا خواهید کرد. شما می توانید با مغازه های محلی خود و حتی سایر فروشگاه های شهر، قرارداد بسته و به صورت ماهیانه از میوه های خشک نموده، به آن ها عرضه کنید. به خاطر داشته باشید که این بازار با رعایت دقت و ظرافت در کار، می تواند سودآوری قابل توجه و دائمی داشته باشد. سبزی خشک نیز در قالبی کوچک تر، کارایی داشته و امکان فروش آن به صورت مستقیم و نیز به وسیله مغازه های سوپرمارکت قابل انجام است.

3. فراوری محتوا

فراوری محتوا از بهترین مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان محسوب می گردد. البته برای ورود به این کار باید دانشی نسبت به آن کسب کنید. آیا به خواندن و نوشتن علاقه مند هستید و از وارد شدن به دنیای جدید اطلاعات لذت می برید؟ اگر پاسخ مثبت است احتمالا شما یکی از کاندیدهای مناسب برای فراوری محتوا به شمار می روید.

باید زیاد بخوانید و نوشتن را تمرین کنید. با فراوری محتوا برای وب سایت ها و وبلاگ ها و نیز شبکه های اجتماعی، می توانید به درآمد نسبتا خوبی دست یافته و ضمناًً هر روز اطلاعات عمومی خود را نیز بالا ببرید. به علاوه یادگیری دانش سئو و آشنایی با اصول و نکات آن نیز می تواند از شما یک کارشناس فراوری محتوای حرفه ای ساخته و میز کارتان در خانه را همواره مملو از پروژه های پولساز نگاه دارد. برای وارد شدن به این کار نیاز به یک کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ و اینترنت پرسرعت دارید.

4. تدریس خصوصی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

تدریس خصوصی یکی از رو ش های درآمدزای خانگی است که همواره می توان از آن بهره جست. در کدام زمینه مهارت دارید و یا در صورت داشتن تحصیلات دانشگاهی، رشته تان به کدام حوزه مربوط می گردد؟ خیاطی، ریاضیات، زبان انگلیسی (یا هر زبان خارجی دیگری)، فیزیک، شیمی و …؟ اگر قادر به کار کردن بیرون از منزل در رشته مرتبط با تحصیلات خود نیستید، آستین ها را بالا زده و تدریس خصوصی را پیشه کنید. کافی است که شاگرد نخست پیدا گردد، باقی خود به خود جلو می آیند. اگر کار خود را به بهترین شکل انجام داده و بازدهی مناسبی داشته باشید، بازار تدریس خصوصی تان گرم شده و رفته رفته از پذیرفتن شاگردهای بیشتر، معذور خواهید شد!

5. خیاطی

خیاطی در منزل می تواند فرمت های گوناگونی داشته باشد. ممکن است شما به عنوان یک خیاط خانگی به قبول سفارشات بپردازید و همان شکل سنتی که همه ما می شناسیم را دنبال کنید. اما فرمول دیگری نیز برای درآمدزایی به وسیله هنر خیاطی وجود دارد: می توانید با سنجش نیاز جامعه در هر فصلی، به دوخت نمونه کار پرداخته و برای فروش آن با چندین مغازه پوشاک صحبت کنید. آن ها علاقه ای به کار شما نشان نمی دهند؟ شبکه های اجتماعی و فضای وب هنوز زنده است! پس جای نگرانی وجود ندارد. می توانید دوخته های خود را در شبکه های اجتماعی به فروش برسانید که شاید با حذف واسطه، به مراتب سودآوری بیشتری نیز داشته باشد.

6. کاشت ناخن

اگر چه آرایشگری را از دایره مشاغل خانگی بیرون دانستیم، اما کاشت ناخن را می توان بخشی از آرایشگری دانست که در قالب مشاغل خانگی، جای می گیرد. برای انجام این کار به ابزار کوچک و ظریفی نیاز دارید و حتی نیاز به جایگاه آرایشگری نیز نخواهد بود.

کافی است که در گوشه ای از اتاق خود، بساط کاشت ناخن را برپا نموده و البته پیشتر انجام آن را در چند جلسه کلاس آموزشی بیاموزید. با داشتن خلاقیت در طراحی ناخن و ظرافت در انجام کار، می توانید درآمد بسیار خوبی از این محل برای خود ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش مانیکور ناخن

7. بازاریابی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

بازاریابی تلفنی و مجازی دارای گستره فراوانی است و با استخدام تحت عنوان بازاریاب، می توانید از یک خط تلفن و فضای مجازی، دورکاری انجام داده و کسب درآمد متناسبی داشته باشید. به علاوه چنین فرمتی از بازاریابی، به شما اجازه می دهد که در یک زمان واحد برای دو یا تعداد بیشتر شرکت کار نموده و درآمدهای موازی برای خود ایجاد نمایید.

8. منشی مجازی

همین طور منشی مجازی و تلفنی نیز از مشاغلی است که برای بانوان مناسب بوده و می توان آن را در منزل دنبال کرد. اگر در وب سایت های استخدام کمی جستجو کنید، با آگهی های استخدام منشی مجازی و منشی در منزل روبرو می شوید. کار چندان سختی نیست و تنها باید پرستیژ منشی گری و اصول آن را رعایت نموده و در کار خود تعهد و دقت کافی داشته باشید.

9. فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی، از پول سازترین مشاغل خانگی به شمار می رود. یک صفحه اینستاگرام ایجاد نموده و با به اشتراک گذاشتن پست های جذاب و پربیننده، فالوورهای زیادی به دست بیاورید. پس از آن می توانید از محل تبلیغات به سودآوری رسیده و رفته رفته کسب و کاری پرسود فراهم سازید که نیاز به هیچ محیط فیزیکی یا A ریال سرمایه اولیه ندارد!

10. عروسک سازی

عروسک سازی از دیرباز بازار خود را داشته است، اما با توجه به گران شدن بی سابقه اسباب بازی های خارجی، احتمالا بازار عروسک های دست ساز خانگی عظیم تر و بیشتر خواهد شد. این زمان بهترین فرصت برای رشد فراوریات داخلی است و از آن جایی که بچه ها سرزمینمان همواره تشنه اسباب بازی، عروسک و … هستند؛ فراوری عروسک خانگی فروش خوبی خواهد داشت. در این مورد هم می توانید یک شبکه فروش بیرونی ایجاد نموده و یا به فروش به وسیله دنیای مجازی بپردازید.

11. فراوری ترشی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

اگر از آن دسته بانوانی هستید که در فراوری ترشیجات تبحر دارید، این هنر خود را به پول تبدیل کنید. با فراوری ترشی خانگی و بسته بندی شکیل و زیبای آن، می توانید در شبکه دوستان و آشنایان دور و نزدیک خود، مشتری های دائمی پیدا نموده و رفته رفته به همسایه ها و مغازه های محل نیز عرضه داشته باشید.

تمیز بودن و طعم خوب ترشی ها، باعث می گردد که مشتریان ثابتی پیدا نموده و همواره فروش داشته باشید. در این کار تنوع و خلاقیت به خرج دهید. در کنار فراوری ترشی های رایج که همه می شناسیم، نوآوری داشته و ترشی های جدید با ترکیبات تازه و خوشمزه فراوری کنید. این برند شما خواهد بود! کسی چه می داند، شاید در آینده واحد فراوریی مستقلی برای ترشی های خود راه اندازی نموده و به یک کارآفرین تبدیل شوید.

12. پشتیبانی وب سایت از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

پشتیبانی وب سایت نیز برای آن دسته از بانوانی که دارای دانش اینترنتی بوده و امکان کار با فضای اینترنت را دارند، بسیار مناسب می نماید. وب سایت های بسیاری هستند که برای خدمات فروش و پس از فروش خود و یا وارد کردن محصولات، نیاز به یک اپراتور و پشتیبان دارند. برای انجام این کار تنها به اینترنت پرسرعت و لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی نیاز دارید. شما می توانید این کار را در هر بخشی از منزل انجام داده و نیازی به سرمایه اولیه نخواهید داشت.

13. ساخت زیورآلات

ساخت زیورآلات نیازمند دست های ظریف زنانه است و روح زیبایی دوستی می طلبد که ترکیبات پرجلوه و جذاب ایجاد کند. با استفاده از ابزار و مواد اولیه ارزان قیمت، می توانید زیورآلاتی چون دستبند، گوشواره، گردن بند و پابند فراوری کنید. استفاده از رنگ بندی زیبا و ساختاری شکیل و شیک، فروش به مغازه ها و فضای آنلاین را راه اندازی خواهید کرد. این کسب و کار خانگی، فوق العاده دوست داشتنی بوده و از انجام دادن آن، حین کسب درآمد؛ لذت زیادی نیز خواهید برد.

14. ترجمه از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

اگر به یک یا بیشتر زبان خارجی تسلط دارید، مهارت خود را به کار انداخته و از آن کسب درآمد کنید. علاوه بر تدریس خصوصی زبان خارجی، می توانید دست به قلم شده و ترجمه نمایید. وب سایت های ترجمه و دورکاری متعددی وجود دارد که پروژه های ترجمه را به صورت برون سپاری به مترجم های آنلاین سپرده و مسئولیت جا به جایی هزینه آن را از کارفرما به مترجم، متقبل می شوند. به این شکل شما می توانید از دریافت دستمزد خود اطمینان داشته باشید. علاوه بر آن، امکان دریافت پروژه های ترجمه مستقل از دانشجویان و … نیز وجود خواهد داشت. اگر کیفیت ترجمه بالا و تعهد به زمان تحویل از خود نشان دهید، مشتری های راضی شما، مشتری های تازه ای با خود می آورند و این چرخه همین طور ادامه پیدا می نماید.

15. راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیز در شمار مشاغل خانگی بسیار جذاب واقع شده است. هزینه اولیه راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی با استفاده از قالب های آماده فروشگاهی، فوق العاده کم بوده و در اندک زمانی می توانید آن را مهیا سازید. البته برای راه اندازی این فروشگاه باید فکر نابی جهت فروش کالا یا گروه کالایی جذاب برای مخاطبان داشته باشید. به طور نمونه ممکن است شما شروع به فروش کتاب های صوتی یا الکترونیکی نموده و یا کالایی چون تم تولد را در وب سایت فروشگاهی خود، قرار داده و به فروش برسانید. توجه داشته باشید که بهتر است کالای انتخابی شما سرمایه اولیه زیادی نطلبیده یا پس از دریافت سفارش برای تهیه آن اقدام نمایید.

سخن پایانی

هر یک از مشاغل خانگی فوق، برای کسب درآمد در منزل عالی هستند، اما انتخاب آن ها منوط به ویژگی های شخصیتی و مهارت های شخصی شما نیز دارد. در صورتی که مشاغل خانگی دیگری مناسب بانوان، می شناسید که می توانند سودآور بوده و بدون مزاحمت برای دیگران در منزل قابل اجرا باشند؛ آن ها را در بخش ارسال پیغام با ما در میان بگذارید. به یاد داشته باشید که پیش از شروع هر کسب و کاری بهتر است بدانیم چطور اهداف اقتصادی خود را تعیین نموده و به آن ها دست یابیم؟

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5389

به "15 مورد از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان" امتیاز دهید

2 کاربر به "15 مورد از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 مورد از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان"

1 دیدگاه

زینب 13 دی 1400

پس با مدرک کاشت ناخن میتونیم وام مساغل خانگی بگیریم ،چون با داشتن بچه کوچیک شرایط باز کردن جایی رو ندارم و در منزل کار میکنم

پاسخ به زینب
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید