کیو ان ای دی؛ فناوری جدید تلویزیون ال جی

به گزارش هیو بلاگ، مینی ال ای دی ها در تلویزیون های کیواِل ای دی (QLED) استفاده می شوند و روشنایی آن با نور پس زمینه ای که از ماتریس ال سی دی و فیلتر های رنگ می گذرد، فراوری می گردد.

کیو ان ای دی؛ فناوری جدید تلویزیون ال جی

فراوری سال 2021 ال جی، 10 مدل جدید را شامل می گردد که طیفی از صفحات نمایش تا 86 اینچ را در بر می گیرد

ال جی اعلام نموده است که در سال 2021 در حال کار روی تلویزیون های مینی ال ای دی (LED) است و از سری تلویزیون های ال سی دی خود در نمایشگاه محصولات الکترونیکی CES 2021 رونمایی می نماید.

اما شاید بزرگترین و گیج نماینده ترین قسمت این خبر ها آن باشد که مشتریان تلویزیون مجبور به یادگیری یک اصطلاح تخصصی جدید هستند، زیرا این شرکت از فناوری به کار گرفته شده در این تلویزیون ها تحت عنوان کیو ان ای دی QNED یاد می نماید.

ال جی در جریان کنفرانس خبری خود می گوید که تلفیق فناوری های نقطه ای کوانتومی و نانوسل ها به همراه فناوری منبع نوری مینی ال ای دی در مقایسه با تلویزیون های سنتی ال سی دی، روشنایی و کنتراست بهتری خواهد داشت. فراوری سال 2021 این شرکت شامل 10 مدل جدید 4K و 8K خواهد بود که طیفی از صفحات نمایش تا 86 اینچ را در بر می گیرد.

ال جی می گوید: نور پس زمینه خلاقانه و نوآورانه مینی ال ای دی از حدود 30 هزار ال ای دی کوچک تامین می گردد که در ترکیب با حدود دو هزار و 500 ناحیه نور کاهی (کم نور سازی: dimming) و فناوری پیشرفته لوکال دیمینگ، یک روشنایی فوق العاده و نسبت کنتراست یک به یک میلیون ایجاد می نماید.

کیو اِل ای دی QLED ترکیبی از حروف ابتدای عبارت تلویزیون ال ای دی نقطه ای کوانتومی (quantum dot LED TV) یا اُ اِل ای دی (OLED) شامل دیود ارگانیک گسیل دهنده نور (organic light emitting diode) است. علت این که این حروف مخفف دقیقا بر چه اساسی انتخاب شده اند هنوز تعیین نیست، به احتمال زیاد دیود ساطع نماینده نانوسل کوانتومی (Quantum NanoCell Emitting Diode) است و تعیین نیست که چرا ال جی نامی را برگزیده است که به راحتی ممکن است با محصولات سایر برند ها از قبیل سامسونگ و سونی اشتباه گرفته گردد.

شرکت ال جی خود تلویزیون های اُ اِل ای دی (OLED) را در بین محصولاتش دارد، اما این محصول با کیو ان ای دی (QNED) ال جی قابل مقایسه نیست. ال جی در مراسم رونمایی گفته است که درک این که چرا مینی ال ای دی QNED، تلویزیون های ال سی دی را کنار می زند خیلی سخت نیست.

تلویزیون های ال سی دی در سال 2006 بهترین محصولات محسوب می شدند. اولین محصول تلویزیون اُ اِل ای دی (OLED) ال جی در سال 2012 به بازار آمد. اسم مینی ال ای دی (Mini LED) هم از میکرو ال ای دی (MicroLED) گرفته شده است. مینی ال ای دی ها در تلویزیون های کیواِل ای دی (QLED) استفاده می شوند و روشنایی آن با نور پس زمینه ای که از ماتریس ال سی دی و فیلتر های رنگ می گذرد، فراوری می گردد.

میکرو ال ای دی ها بیشتر شبیه تلویزیون های اُ اِل ای دی (OLED) کار می نمایند که در آن هر پیکسل بدون احتیاج به نور پس زمینه، جداگانه برای خودش روشن می گردد. ال جی در حال کار بر روی محصولات میکرو ال ای دی است، اما در حال حاضر فقط سامسونگ و سونی این محصولات را عرضه می نمایند. .

نام هو جون، مدیر ارشد تحقیقات و توسعه ال جی، در اظهاراتی گفت: سری جدید کیوان ای دی یک انتخاب برتر برای سرگرمی های خانگی است. تلویزیون های ال سی دی را توسعه داده است و به مصرف نمایندگان، حق انتخاب فوق العاده می دهد.

تجربه ای که این تلویزیون ها در اختیار افراد می گذارد، با تجربه آن ها از سایر تلویزیون های ال سی دی متفاوت است ونشان از تعهد ما به نوآوری و بالا بردن استاندارد ها است.

منبع: ایندیپندنت

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: فرادید
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6861

به "کیو ان ای دی؛ فناوری جدید تلویزیون ال جی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیو ان ای دی؛ فناوری جدید تلویزیون ال جی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید