کمبود تجهیزات حفاظتی ادامه فعالیت کادر درمان را زجرآور می نماید

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه هرچه تعداد افراد مبتلا بیشتر باشد، تعداد مراجعان بیمارستان ها هم بیشتر و امکانات و توان کادر درمان کمتر می گردد، گفت: رعایت توصیه های بهداشتی از سوی مردم باعث می گردد فرصت برای ارائه خدمات بیشتر شده و کمبودی نداشته باشیم و فشار مضاعفی نیز بر کادر درمان وارد نگردد.

کمبود تجهیزات حفاظتی ادامه فعالیت کادر درمان را زجرآور می نماید

دکتر کمال حیدری در گفت وگو با خبرنگاران، با تبریک اول شهریور، زادروز ولادت حکیم ابوعلی سینا که به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است، اظهار کرد: نامگذاری این روز همزمان با ولادت ابوعلی سینا به عنوان بنیانگذار طب نوین که جامعه جهانی همچنان از دستاوردهای علمی آن بهره می برد مایه افتخار پزشکان است.

وی با اشاره به اینکه سال جاری شیوع ویروس کرونا باعث شد روز پزشک حال و هوای دیگری داشته باشد، افزود: در روز پزشک سال جاری زحمات پزشکان بیشتر دیده شد، همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرمودند سلامت و امنیت دو نعمت ناشناخته اند و مردم تا زمانی که این دو نعمت را از دست نداده اند قدر آن را نمی دانند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه زحمات همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان در دوران شیوع کرونا بیشتر معین شد، گفت: پزشکان و کادر درمان در این دوران خود را در معرض خطر قرار داده و به این کار افتخار می نمایند که باید قدردان زحمات آنها باشیم.

وی از مردم خواست در این شرایط حامی کادر درمان باشند، اعلام کرد: مردم از دو طریق می توانند به پزشکان و کادر درمان یاری نمایند، اول با رعایت پروتکل های بهداشتی که می تواند بزرگترین هدیه برای کادر درمان باشد.

حیدری با اشاره به اینکه 6 ماه است کادر درمان شبانه روز درحال خدمت هستند، گفت: کادر درمان پس از این مدت خسته و فرسوده شده اند، اما بیشترین چیزی که همکاران ما را زجر می دهد این است که یکسری از افراد جامعه توصیه های بهداشتی و فاصله ایمن را نمی نمایند، البته بخشی از جامعه بسیار پایبند هستند و مشارکت می نمایند، ولی متأسفانه یک عده رعایت نمی نمایند و حق دیگران را ضایع می نمایند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه با آغاز فصل سرما و نیز تا خاتمه سال شرایط خوبی متصور نیستیم و این شرایط ادامه دارد، توضیح داد: برای ادامه مقابله با این بیماری احتیاج به تامین وسایل حفاظتی داریم، چراکه اگر کادر درمان در بیمارستان ها و مراکز درمانی با کمبود تجهیزات حفاظتی روبرو شوند ادامه فعالیت برایشان بیشتر زجرآور می گردد، همانطور که وقتی بیماری بهبود پیدا می نماید پزشک خرسند می گردد و احساس می نماید نتیجه زحماتش را گرفته، وقتی کمبود وجود داشته باشد و امکانات برای بیمار نباشد هم باعث اضطراب و ناراحتی پزشک معالج می گردد.

وی به راه افتادن نذر سلامت اشاره و اعلام کرد: مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان که مزین به نام امام هادی(ع) است محور این حرکت مردمی در استان شده و امیدواریم مردم یاری نمایند تا زیرساخت ها و تجهیزات مورد احتیاج بهداشت و سلامت ارتقا دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: ما پزشکان و کادر درمان حاذق و توانمندی داریم و اگر بتوانیم امکانات و زیرساخت ها را همزمان توسعه دهیم قطعا این شرایط را به خوبی پشت سر می گذاریم.

حیدری با یادآوری اینکه 70 تا 80 درصد افراد دچار بیماری کووید19 می شوند و پایشان به مراکز بهداشت و درمان کشیده نمی گردد، گفت: تعدادی از افراد نیز دچار بیماری شدید شده و باید به مراکز درمانی مراجعه نمایند، ولی هرچقدر تعداد ابتلا بالا می رود تعداد موارد بستری هم بیشتر و به تبع مرگ و میر بیشتر می گردد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 1600 تخت بیمارستانی استان درگیر کرونا است و بخشی هم با شرایط حاد در آی سی یو بستری می شوند، افزود: جدا از محدود بودن دستگاه ها، کادر درمان هم محدود است، درحالی که هرچه تعداد افراد مبتلا بیشتر باشد، تعداد مراجعان بیمارستان ها هم بیشتر و امکانات و توان کادر درمان کمتر می گردد، بنابراین مراعات مردم باعث می گردد فرصت برای ارائه خدمات بیشتر شده و کمبودی نداشته باشیم و فشار مضاعفی نیز بر کادر درمان وارد نگردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هنوز 30 تا 40 درصد مردم ماسک نمی زنند، اظهار کرد: این افراد علاوه براینکه سلامت خود و خانواده شان را به خطر می اندازند، حق کسانی که ماسک می نمایند و توصیه های بهداشتی را رعایت می نمایند ضایع می نمایند و همینطور زحمات کادر درمان را با افزودن بار مراجعات هدر داده و آنها را خسته و فرسوده می نمایند.

وی افزود: در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی فرایند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران کووید19 انجام می گردد ولی کرونا پدیده جدیدی است که جهان با آن درگیر شده است. در حوزه بهداشت کوشش می گردد با آموزش مردم میزان ابتلا کم گردد و در حوزه درمان کسانی که مبتلا می شوند درمان شوند.

حیدری با تاکید براینکه وقتی تعداد مبتلایان کم باشد کادر درمان فرصت استراحت دارند، افزود: ضمن اینکه تعداد زیادی از همکاران ما در محیط بیمارستان درگیر شده اند و از آن طرف نگران انتقال ویروس یه خانواده و عزیزانشان هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان درخصوص شرایط حقوق و مطالبات کادر درمان گفت: تا به امروز بخشی از مطالبات پزشکان و کادر درمان معوقه شده و منابع دانشگاه علوم پزشکی نیز صرف حقوق پرسنل و تامین احتیاجهای اولیه می گردد، براین اساس از مردم دعوت کردیم با مشارکت در نذر سلامت، یاری نمایند احتیاجها و امکانات بخش درمان تامین شده و مجبور نباشیم منابع اقتصادی را سمت تامین احتیاجهای اساسی و اورژانسی ببریم.

وی با تاکید براینکه نذر سلامت برای تامین امکانات و احتیاجهای درمانی و خدمت بهتر برای مردم درنظر گرفته شده است، اظهار امیدواری کرد که مردم با سوق دادن نذورات خود به حوزه درمان یاری نمایند که اقلام، تجهیزات و امکانات مورد احتیاج را تامین کنیم و مثل زمان جنگ تحمیلی و وقوع بحران هایی مثل سیل و زلزله مشارکت مردمی را داشته باشیم، در عین حال که از منابع دانشگاه برای تشویق و قدردانی همکاران استفاده کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) فرمودند کسانی که به شما مراجعه می نمایند جزو نعمت های خدا هستند، اعلام کرد: کادر درمان که در این موقعیت به مردم خدمت می نمایند از این نعمت برخوردارند و اعتماد مردم نیز به آنها بیشتر شد، امیدواریم که قدر این را بدانند و خداوند نیز در جهان و آخرت پاسخ نیت های صادقانه آنها را بدهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه همکاران ما باوجود اینکه معوقه و پاداشی دریافت نکرده اند اما هیچ وقت کار را برای معوقه و پاداش زمین نگذاشته اند، گفت: حضور مردم برای برطرف احتیاجها و امکانات بهداشتی و درمانی دلگرمی جانانه برای همکاران است که مردم ما قدرشناس اند و یاری می نمایند تا آنها همچنان توفیق خدمت و افتخار مدافع سلامت مردم بودن را داشته باشند .

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4953

به "کمبود تجهیزات حفاظتی ادامه فعالیت کادر درمان را زجرآور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود تجهیزات حفاظتی ادامه فعالیت کادر درمان را زجرآور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید