هشدار آمریکا درباره جاسوسی روسیه در اوج بحران کرونا

به گزارش هیو بلاگ، فارس نوشت: وزارت امنیت داخلی آمریکا در یک سند ادعا کرد، جاسوس های روسیه احتمالا در کوشش هستند از شرایط پیش آمده در نتیجه بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا به عنوان فرصتی برای دریافت اطلاعات محرمانه استفاده نمایند.

هشدار آمریکا درباره جاسوسی روسیه در اوج بحران کرونا

پایگاه خبری یاهو نیوز در گزارشی اختصاصی خبر داده که به یک سند مرکز ضد اطلاعاتی وزارت امنیت داخلی آمریکا دسترسی پیدا نموده که در آن به روسیه برای سوءاستفاده اطلاعاتی از بحران کرونا در آمریکا اتهام زنی شده است.

در این سند که تاریخ نگارش آن ششم آوریل (18 فروردین) است، هشدار داده شده که سرویس اطلاعاتی روسیه احتمالا در حال نظاره کردن پاسخ ایالات متحده به همه گیری کووید-19 است.

در سند آمده است: جمع آوری اطلاعات درباره زنجیره نقاط ضعف تامین زنجیره تجهیزات پزشکی می تواند از برای عملیاتها در آینده خبر بدهند؛ عملیاتهایی که هدف از آنها تضعیف عناصر کلیدی لجستیکی به منظور آمادگی در برابر یک حمله جنگی و یا استفاده فرصت طلبانه از این اطلاعات در یک شرایط اضطراری هستند.

یاهو نیوز به دنبال انتشار این خبراختصاصی، نظر وزارت امنیت داخلی آمریکا را درباره سند مذکرو جویا شده اما این وزارتخانه اظهارنظری درباره این سند ننموده است.

این رسانه آمریکایی سپس از عملکرد دولت دونالد ترامپ در مواجهه با شیوع ویروس کرونا و شدت بالای ابتلای افراد و جان باختن آنها در این کشور انتقاد کرد و به ویژه درباره کمبود تجیهزات حفاظت شخصی از قبیل ماسک و هم دیگر تجیهزات پزشکی گله کرد.

یاهو نیوز سپس نوشت: در همین برهه اما مسکو در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا توانست در عرصه افکار عمومی بین المللی به دستاوردها و امتیازهای بزرگی دست یابد. همین اوایل ماه جاری میلادی روسیه یک هواپیمای با محموله تجیهزات پزشکی به آمریکا فرستاد محموله ای که در ابتدا به نظر می رسید یاری و هدیه باشد اما بعدا معین شد که آمریکا پول این تجهیزات را پرداخت نموده بود.

انتشار این خبر در حالی اجرا شده که طبق اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه (دیروز) با ولادیمیر پوتین همتای روس خود درباره شیوع ویروس کرونا صحبت کرد.

در بخشی از سند منتسب به وزارت امنیت داخلی آمریکا ادعا شده که روسیه از ماه ژانویه 2020 ، در ارتباط با همه گیری ویروس کرونا یک کارزار انتشار اخبار غلط به راه انداخته است.

از نظر این وزارتخانه آمریکا، روسیه از بحران کرونا به عنوان راهی برای تقویت عملیات های آینده خود در زمینه مسائل اطلاعاتی استفاده خواهد نمود.

در سند وزارت امنیت داخلی آمریکا در این باره آمده است: ما احتمال می دهیم که کرملین واکنش افکار عمومی آمریکا به اطلاعات غلط را تحلیل می نماید و برای به حداکثر رساندن تاثیرات آن هم در دوره کنونی شرایط ناشی از کووید -19 و هم در آینده از قبیل دخالت در انتخابات (ریاست جمهوری) 2020 در تکنیکهای خودش تعدیل هایی صورت می دهد.

گزارش یاهو نیوز درباره اتهام زنی وزارت امنیت داخلی آمریکا به روسیه در شرایطی منتشر شده که پیش از این واشنگتن در برهه های مختلف به مسکو درباره حملات سایبری به آمریکا و کوشش برای دخالت در انتخابات اتهام زده اند اما روسیه بارها این اتهام زنی ها را رد نموده است.

310311

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2996

به "هشدار آمریکا درباره جاسوسی روسیه در اوج بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا درباره جاسوسی روسیه در اوج بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید