نخستین همایش ملی ایران شناسی و میراث نوشتار عربی در دانشگاه کوثر بجنورد برگزار می گردد

به گزارش هیو بلاگ، رئیس دانشگاه کوثر بجنورد از برگزاری نخستین همایش ملی ایران شناسی و میراث نوشتار عربی در دانشگاه کوثر بجنورد اطلاع داد و گفت: این همایش در پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام نمایه شده است.

نخستین همایش ملی ایران شناسی و میراث نوشتار عربی در دانشگاه کوثر بجنورد برگزار می گردد

علیرضا حسینی، رئیس دانشگاه کوثر بجنورد در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران از برگزاری نخستین همایش ملی ایران شناسی و میراث نوشتار عربی در این دانشگاه اطلاع داد و گفت: میراث نوشتاری عربی برای ایران شناسان، گنجینه گرانبهایی است که می تواند از گوهر های ناب آن برای شناخت بهتر و بیشتر تمدن ایران بهره گرفت.

حسینی خاطرنشان کرد: محققان حوزه تاریخ و تمدن ایرانی براساس میراث نوشتاری عربی می توانند اسناد تازه را درباره تاریخ کشورمان به دست آوردند و در اختیار تحلیلگران قرار دهند.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد با اشاره به برگزاری این همایش گفت: همایش ایران شناسی و میراث نوشتاری عربی در پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام ISC نمایه شده و در روز های 20 و 21 بهمن سال جاری در دانشگاه ما برگزار می گردد.

به گفته حسینی مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش را تا 20 دی خاطرنشان کرد و گفت: این همایش در حوزه خوانش، ترجمه و تحلیل متون جغرافیایی، تاریخی، دینی، فلسفی و ادبیات کلاسیک و معاصر عربی، داد و ستد به زبان های سامی و میانه ایرانی، ترجمه از پهلوی به عربی و فارسی و انتقال دیوان سالاری ایرانی به دوران اسلامی، از جمله محور های این همایش است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8047

به "نخستین همایش ملی ایران شناسی و میراث نوشتار عربی در دانشگاه کوثر بجنورد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین همایش ملی ایران شناسی و میراث نوشتار عربی در دانشگاه کوثر بجنورد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید