مراحل نهایی مکان یابی آرامستان جدید تهران

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران : معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت : کار خوبی در این دوره انجام شد و مکان یابی آرامستان جدید در حال طی کردن مراحل نهایی است.

مراحل نهایی مکان یابی آرامستان جدید تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح عملکرد این معاونت در دوره پنجم مدیریت شهری در جمع خبرنگاران افزود: علی رغم همه اقدامات اجرا شده برخی از مناطق تهران همچون مناطق 10، 11، 8، 7 و 17 دارای سرانه پایینی هستند و این مناطق زیر شش متر مربع سرانه فضای سبز دارند؛ لذا با تشکیل اکیپی مشخص باغاتی را در سطح شهر تهران برای تبدیل به بوستان عمومی تملک کرده ایم تا نهایتا در هر محله ای یک بوستان ایجاد شود. خوشبختانه در سال گذشته سرانه فضای سبز تهران به 16.36 متر مربع رسید. همچنین در ارتباط با حریم پایتخت نیز در سال 96، 1200 هکتار و در سال 99، 1000 هکتار به فضای سبز حریم پایتخت اضافه شد. سال جاری نیز حدود 1300 هکتار در برنامه کاری خود داریم. در مجموع در دوره مدیریت فعلی 4720 هکتار به فضای سبز حریم و کمربند تهران اضافه شده است.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاهم نامه های میان شهرداری و جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: آنچه که در 50 سال گذشته به عنوان تفاهم نامه میان شهرداری و جهاد کشاورزی وجود داشت همگی مستند شد تا در مرحله اجرا از این تفاهم نامه ها بهره بهتری گرفته شود. همچنین تفاهم نامه هایی با وزارت نیرو حول چهار موضوع قنوات، پساب، چاه ها و تصفیه خانه های محلی منعقد شده که به روشنی مشخص می کند در چه سالی از چه تصفیه خانه ای، چه میزان پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد. در سال جاری در مناطق 1، 2، 5، 6، 18 و 20 نیز چهار مورد از تصفیه خانه ها پیشرفتی بیش از 60 درصد را پشت سر خواهد گذاشت و نحوه استفاده از پساب آنها نیز به طور روشن مشخص شده است.

یزدانی ادامه داد: مقرر است در 374 نقطه از بوستان های شهر تهران مخازن اضطراری جانمایی شود که در حال حاضر 40 مورد از آنها اجرا شده و 60 مورد دیگر نیز در برنامه اجرایی سال جاری قرار گرفته است.

وی در مورد عملکرد سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر تهران نیز گفت: در این دوره 57 بازار جدید در شهر تهران احداث شده است، یعنی در سال 96، 16 بازار، در سال 97نیز 14 بازار، سال 98، چهار بازار و در سال گذشته نیز 23 بازار جدید ساخته شده است. علاوه بر این تعداد زیادی بازار نیز بهسازی شده، در ساخت بازارهای جدید مناسب سازی برای معلولین در نظر گرفته شده و این مناسب سازی در احداث بوستان های جدید شهر تهران نیز رعایت شده است. همچنین در حوزه بهسازی بازارها در سال 96، 18 بازار، سال 97، هفت بازار،سال 98، 9 بازار و در سال 99 نیز شش بازار بهسازی شده است.

یزدانی در تشریح عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شرح داد: در سال های 96، هفت ایستگاه، 97، دو ایستگاه، 98، یک ایستگاه و در سال گذشته نیز چهار ایستگاه احداث شده که جمعا 14 ایستگاه بر اساس کار کارشناسی به ایستگاه های آتش نشانی سطح شهر تهران اضافه شده است. تا پایان سال جاری نیز شش ایستگاه دیگر به بهره برداری می رسد. علاوه بر این نوسازی و بهسازی ناوگان خودرویی و تجهیزات عملیاتی سازمان آتش نشانی نیز اجرا شده به شکلی که ظرف سه سال و نیم گذشته 800 میلیارد تومان هزینه ساخت ایستگاه ها و تجهیزات جدید آتش نشانی شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه مدیریت بحران نیز به هر یک از نواحی در سطح تهران دو موتورپمپ داده شد و تلاش شد اکیپ های 137 مناطق تجهیز شوند. همچنین آموزش ایمنی و مدیریت بحران به ویژه برای ساختمان های نا ایمن و برج ها ارائه شد.

معاون شهر دار تهران تاکید کرد: در حوزه بحران سه تفاهم نامه اثرگذار در حوزه آموزش با وزارت کشور و سازمان شهرداری ها منعقد شده است و همچنین با وزارت دفاع در مورد حریق در ارتفاعات تفاهم نامه ای منعقد شد تا علاوه بر ارائه آموزش ها اگر در ارتفاعات حریقی روی داد با ارتباط آتش نشانی و وزارت دفاع بلافاصله تجهیزاتی همچون هلیکوپتر برای اطفای حریق اعزام شود.

یزدانی با اشاره به اینکه اگر هم افزایی در میان دستگاه های مختلف برقرار شود امکانات خوبی فراهم می شود افزود: در حال حاضر اورژانس و آتش نشانی با تفاهم نامه ای که منعقد کردند و استفاده از موتورلانس ها با تراکنش بسیار خوبی در تهران انجام می شود. همچنین حدود 70 پد هلیکوپتر در تهران احداث شده که با این تفاهم نامه و بهره گیری اورژانس از این پدها جان 14 نفر نجات پیدا کرده است.

وی در مورد احداث و توسعه کارخانه های بازیافت پسماندهای ساختمانی عمرانی نیز گفت: در سه فاز توسعه این کارخانه ها دنبال شد که در فاز اول ظرفیت 4300 تُن، فاز دوم 3300 تُن و فاز سوم 3300 تُن صورت گرفت که فاز نهایی تا پایان خرداد ماه به بهره برداری می رسد. به این ترتیب تا پایان سال جاری ظرفیت این کارخانه و بطور کلی بازیافت نخاله های ساختمانی در تهران به 14 هزار تُن می رسد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در حوزه تولید کمپوست استانداردهای لازم را گرفته ایم و این کمپوست مورد تایید جهاد کشاورزی قرار گرفته و در حال حاضر در حوزه های مختلف استفاده می شود. همچنین در حوزه پسماند پزشکی ما ریالی سرمایه گذاری نکردیم ولی 40 خودروی پسماند پزشکی مجهز به GPS و دوربین برای کنترل انتقال تفکیک شده و این پسماندها را به ناوگان اضافه کردیم.

یزدانی در مورد پسماندهای خانگی نیز گفت: در حوزه پسماندهای خانگی، پسماندهای حجیم ساماندهی شدند و در منطقه 18 تمام این پسماندها تفکیک و در بخش های مختلف از آنها استفاده می شود. خوشبختانه با انجام همه این اقدامات زباله های تهران از 7500 تُن روزانه به حدود 5100 تُن رسیده است. همچنین ایستگاه های میانی در هشت پهنه تهران مد نظر قرار گرفت که چهار مورد به اتمام رسیده و سه مورد دیگر در حال انجام است که تمامی آنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است. این اقدام باعث شده کاهش شیرابه، تفکیک زباله و کاهش حجم زباله را ببینیم.

وی در مورد اقدامات سازمان بهشت زهرا (س) نیز گفت: کار خوبی در این دوره انجام شد و مکان یابی آرامستان جدید در حال طی کردن مراحل نهایی است. در بخش دیگری از اقدامات خود ساماندهی آرامستان های تاریخی را با همکاری سازمان میراث فرهنگی دنبال کردیم و ساماندهی آرامستان دولاب به اتمام رسید. همچنین سوله های بحران بهشت زهرا و مرکز کنترل ترافیک این سازمان به بهره برداری رسید و ترمینال آمبولانس های بهشت زهرا (س) برای انتقال سریعتر در چند نقطه شهر تهران احداث شد.

وی افزود: در حوزه سازمان زیباسازی ساماندهی مبلمان سطح شهر و سرویس های بهداشتی در سطح مناطق محقق شد.

یزدانی در پاسخ به سوالی در مورد موضوع دستفروشان گفت: در بحث دستفروشان اطلاعات کامل و دقیقی احصاء شده و چندین نشست با وزارت کار در این باره برگزار شده، در سال گذشته در دو مرحله با همکاری وزارت کار و بنیاد مستضعفان هفت میلیارد تومان یاری گرفتیم و به دستفروشان پرداخت کردیم. در حال حاضر نیز سامانه اطلاعات این افراد فعال و اسامی آنها با تفکیک مناطق در این سامانه وجود دارد. بازارهایی را به صورت موقت برای آنها راه اندازی کردیم اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که در میادین اصلی نباید سد معبر وجود داشته باشیم، لذا گاهی در این حوزه دچار مشکل می شویم ولی 35 بازار ثابت نیز در تهران برای فعالیت این افراد ایجاد شده است.

وی در مورد درآمد هر یک از سازمان های زیرمجموعه معاونت خدمات شهری گفت: سازمان زیباسازی و تمامی سازمان های شهرداری درآمدهای خود را به خزانه واریز می کنند و بنابر کار تعریف شده و ماموریتی که دارند بودجه را از خزانه دریافت می کنند.

یزدانی در مورد افزایش تعداد بچه ها زباله گرد اظهار کرد: موضوع مقابله با بچه ها زباله گرد مراحل مختلفی را طی کرده اما بر اساس آمار سازمان بازرسی شهرداری و دادستانی نیروی انتظامی شاهد کاهش بچه ها زباله گرد در سطح شهر تهران هستیم. از سوی دیگر برای پیمانکاران متخلف در این حوزه که بچه ها را بکار بگیرند جریمه مشخص شده و برای مقابله با این موضوع همه این پیمانکاران باید نیروهایشان لباس مخصوص داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مورد افزایش تعداد تابلوهای تجاری در سطح شهر تهران به ویژه در بزرگراه ها گفت: طرح کاملی برای تابلوهای تجاری تهیه شده که به تصویب شورا نیز رسیده است. هیچ تابلویی در تهران اضافه نمی شود مگر با تایید حوزه ترافیک؛ حتی در چند جا که مخالفت هایی وجود داشت ما اجازه اجرا ندادیم و تنها بر اساس تایید حوزه ترافیک و مشاوره این کار را انجام می دهیم.

یزدانی در مورد حقوق کارگران پیمانکار شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری نیز گفت: این کارگران با پیمانکاران قرار دارند که در قرارداد آنها ضوابط وزارت کار حکمفرماست.

شهرداری در حوزه فضای سبز 227 قرارداد با پیمانکاران دارد و در حوزه خدمات شهری نیز قراردادهای دیگری منعقد شده، اما همه پیمانکاران مکلف به رعایت ضوابط وزارت کار برای نیروهای خود هستند.

معاون شهردار تهران در مورد طرح کاپ نیز گفت: طرح کاپ همان طرح کاهش پسماند است که در ابتدا سعی کردیم از ساختمان های شهرداری آغاز کنیم و در مرحله بعد بر اساس تفاهم با برخی وزارتخانه ها این کار را دنبال کردیم. در آرادکوه نیز خط پردازشی راه اندازی شد که برای اجرای این طرح در چهار منطقه پایلوت تهران مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه جوادی یگانه معاون اجتماعی شهرداری تهران نیز در تشریح عملکرد این معاونت در دوره مدیریت شهری فعلی گفت: حوزه اجتماعی شهرداری تهران شاید بزرگترین حوزه در مجموعه شهرداری باشد. لذا در بخش های مختلف اقداماتی با رویکرد تهران شهری برای همه اجرا شده است. برای مثال در حوزه فرهنگ تفکیک پسماند، حقوق و تکالیف شهروندی و بررسی پروژه های مختلف ذیل موضوعات اجتماعی در این دوره اجرا شده است.

وی افزود: در این دوره در معاونت اجتماعی موضوع نشاط اجتماعی را دنبال کردیم و در راستای ایجاد زیرساخت های فرهنگی و هنری بیشترین تعداد صندلی های سینمایی را شهرداری تهران ساخته است. همچنین برنامه های متنوع فرهنگی در مناسبت های مختلف اجرا شده، همه این اقدامات با رویکرد تهران شهری برای همه اجرایی شده است.

یگانه با اشاره به اینکه در دوره فعلی نیمی از زمان را مردم تهران درگیر شیوع کرونا ویروس بودند، افزود: بسیاری فعالیت ها که به حضور مردم وابسته بوده در شرایط کرونایی امکانپذیر نبوده اما تلاش شده است که این تهدید به یک فرصت تبدیل شود. ما تلاش کردیم حس کسی بودن در شهر را به همه شهروندان با وجود تفاوت دیدگاه ها القاء کنیم و همه صداها در شهر شنیده شود. افرادی که در حاشیه شهر حضور داشتند باید به گونه ای رفتار می کردیم که دیده شوند و شعار جان تو جان شهر برای آنها فرهنگسازی شود.

وی تاکید کرد: معاونت اجتماعی تلاش کرده رویکردهایی همچون تهران شهری شاد برای همه، تهران شهری امن برای همه، تهران شهری برای همه سالمندان، تهران شهری دوستدار همه بچه ها و تهران شهری همدل برای همه مردم را پیگیری کند. پس از ترافیک و آلودگی هوا درخواست سوم مردم شهر تهران کم شدن فاصله میان شمال و جنوب شهر بوده است. لذا تلاش کردیم برخی برنامه ها همچون کارناوال ها و کنسرت ها در حریم شهر تهران و جنوب شهر تهران اجرا شود. این یعنی حوزه اجتماعی برای اولین بار به حریم شهر تهران رفته است.

جوادی به کلنگ زنی گرمخانه فرامنطقه ای در شهر تهران اشاره کرد و افزود: دو سال است که دیگر کسی وجود ندارد که در زمستان سرپناه و غذایی برای خوردن نداشته باشد. همچنین در حوزه بچه ها کار فرآیندی را تدبیر کردیم که پیمانکاران نتوانند از این بچه ها استفاده کنند و ظرفیت جذب آسیب دیدگان اجتماعی در تهران را افزایش دادیم.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم در جهت التیام بخشی کنار مردم به ویژه مردم آسیب دیده باشیم که از جمله اقدامات در این جهت احداث همراه سرا برای اسکان موقت همراهان بیماران خارج از تهران با یاری خیرین و سازمان های مردم نهاد بود. همچنین شهرداری تهران در موضوع حمله به دانشگاه کابل با هدف همین التیام بخشی با مردم آسیب دیده کشور همسایه افغانستان ویدیو مپینگی را در میدان آزادی برگزار کرد. یکی دیگر از اقداماتی که در حوزه معاونت اجتماعی به خوبی دنبال شد مشخص تکلیف املاک بند شش ماده 55 بود که خوشبختانه همه این املاک مشخص تکلیف شدند و لایحه آن برای تصمیم گیری نهایی و تصویب به شورا ارسال شده است.

جوادی تاکید کرد: معاونت اجتماعی با برگزاری کمپین های شهروندی تلاش کرده است حس تعلق خاطر شهروندان به شهر و آموزش های فرهنگی را پیگیری کند. امروز 40 کوچه دوستی که در آنها استفاده از رنگ مد نظر قرار گرفته است در سطح شهر تهران ایجاد شده است. همچنین اپلیکیشن های سازمان ورزش شهرداری تهران و راه اندازی کارناوال های موسیقی و کنسرت های آنلاین نیز در ایام کرونا اجرایی شد.

وی تاکید کرد: موضوع شیوع کرونا ویروس در حوزه اجتماعی دو بخش مهم درآمدهای برج میلاد و سازمان ورزش را تحت تاثیر قرار داد که البته با یاری شهرداری معضل و بحران این دو مجموعه حل و فصل شد. ما در این ایام اقدامات فرهنگی را بازتعریف کردیم. همانند ورزش در خانه و برگزاری کنسرت های آنلاین، در حال حاضر نیز در حوزه واکسیناسیون خودرویی فضاهای ستاد مدیریت بحران را در اختیار انجام این کار قرار دادیم.

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوالی در مورد افزایش تعداد بچه ها کار گفت: آمار دقیقی از تعداد بچه ها کار وجود ندارد. در این حوزه دو موضوع بچه ها کار و بچه ها زباله گرد از یکدیگر مجزا هستند و بچه ها کار بر خلاف تصوری که نسبت به مافیایی بودن آنها وجود دارد باید بگویم که اینها محصول فقر هستند. دستفروشی در مترو نیز اکثرا به دلیل همین وجود فقر است. برآوردی از افزایش بچه ها کار نداریم، کار ما در این حوزه آموزش است.

وی در مورد انتشار جزئیات پروژه های حوزه معاونت اجتماعی در سامانه شفافیت نیز شرح داد: ما تمامی پروژه های مربوط به حوزه معاونت اجتماعی از جمله بچه ها کار را در سامانه شفافیت قرار دادیم. مشاهدات ما نشان از کاهش تعداد بچه ها کار است قطعا با پیمانکارانی که در این حوزه تخلف می کنند برخورد لازم صورت می گیرد.

جوادی یگانه در پاسخ به سوال ایسنا در مورد احداث گرمخانه های فرامنطقه ای در سطح شهر تهران بر اساس مصوبه شورای شهر گفت: بر اساس مصوبه این شورا باید سه گرمخانه فرامنطقه ای در سطح شهر تهران احداث شود که دو گرمخانه برای آقایان و یک گرمخانه برای خانمها است اما مسئله ای که در این خصوص وجود دارد این است که مردم راضی نیستند گرمخانه ها در نزدیکی محل سکونت آنها احداث شود اما ما با گفت وگو جانمایی برای این گرمخانه ها داشته ایم. امیدواریم تا پیش از آغاز فصل سرما این گرمخانه ها آماده شوند.

جوادی یگانه در مورد یاری های دولت در حوزه اجتماعی پس از شیوع کرونا ویروس گفت: غیر از یاری هایی که در سال گذشته توسط بنیاد در نوروز انجام شد شهرداری یاری دیگری را دریافت نکرده است. 2300 نفر از مربیان ما در حوزه سازمان ورزش شغل خود را از دست داده اند اما توسط شهرداری یاری هایی را دریافت کرده اند. از جمله اینکه 15 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره با تنفس یکساله به این مربیان داده شده است و بسته های حمایتی نیز برای باشگاه های ورزشی دنبال می شود. 30 میلیارد تومان هزینه سازمان ورزش است که تمام و کمال به صورت ماهیانه از سوی شهرداری تهران پرداخت می شود.

وی در مورد مسائل مالی مجموعه برج میلاد با توجه به خودگردانی این مجموعه از لحاظ مالی گفت: برج میلاد در سال 98 ردیف بودجه ای نداشته است اما با یاری شهرداری در بودجه سال 99 سه ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شد و در بودجه سال جاری نیز سه ردیف بودجه دیگر اضافه شد که یک ردیف بودجه آن مربوط به تامین هزینه های جاری و حقوق و دستمزد پرسنل است. امیدواریم با پیگیری و تحقق این موارد مسائل این مجموعه ها حل و فصل شود.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران از ابتدای سال 1398 تا کنون در هیچ طرحی برای جمع آوری بچه ها کار مشارکت نداشتند.

وی در مورد املاک بند 6 که در اختیار شهرداری تهران برای واگذاری به مجموعه های اجتماعی و فرهنگی است افزود: در لیست اولیه ای که به شورای شهر تهران ارائه شد 998 مورد از املاک بند 6 که در اختیار مجموعه شهرداری تهران است همچون مجتمع بهاران، سراهای محلات و مجتمع های فرهنگی هیچ یک واگذاری در آنها وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این نشست علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در مورد آمار بچه ها زباله گرد گفت: بر اساس آماری که ما داریم در حوزه بچه ها زباله گرد کاهش را شاهد هستیم، در حال حاضر کارگران تفکیک با لباس های مخصوص کار قانونی انجام می دهند و بارها اعلام کرده ایم شهروندان در صورت مشاهده بچه ها زباله گرد می توانند موضوع را به سامانه 137 گزارش کنند. بی تردید با پیمانکاران متخلف در این حوزه برخورد می شود اما باید به صورت زیرساختی اقداماتی انجام شود. قطعا تا زمانیکه دسترسی به مخازن زباله آسان است افراد متخلف این کار را انجام می دهند اما می توان این زیرساخت ها را با بهره گیری از اپلیکیشن ها دنبال کرد. باشد شکل مخازن تغییر کند که فرم جدید آنها در برخی مناطق در حال راه اندازی است تا زباله ها به سادگی در دسترس نباشند.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این نشست ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مورد شیرهای میدان حر، گفت: بازسازی این شیرها مدت زیادی مطالبه عمومی بود، بر همین اساس با طی فرآیندی این کار انجام شد. این شیرها در سال 84 توسط سازمان زیباسازی ساخته شده بودند اما اثر ثبتی و تاریخی نبودند. با خود سازنده و دیگر کارشناسان صحبت کردیم که مشخص شد امکان بازسازی آن با توجه به جنس این مجسمه ها وجود ندارد. لذا دوباره باید قالب گیری انجام شود. امیدواریم حدود 10 روز دیگر این مجسمه های جدید نصب شود.

ضرغامی در مورد ساخت سردیس افراد فرهیخته و مشهور در مجموعه شهرداری تهران گفت: ما در سازمان زیباسازی شورای مجسمه سازی داریم که پیشکسوتان این حوزه به همراه جوانان خلاق در کنار یکدیگر هستند. بر اساس احصایی که انجام دادیم 25 نفر از پیشکسوتان در این حوزه برای ساخت سردیس انتخاب شدند که سردیس ها پس از ساخت در خانه هنرمندان نصب شد اما با وجود اینکه سردیس ها با تایید خود افراد و یا خانواده آنها ساخته شده بود بعدا مورد اعتراض قرار گرفت که دو موردی که اعتراض به آنها اجرا شده بود جمع شد تا ایرادات آنها زیر نظر شورای داوری تا جایی که امکانپذیر است برطرف شود. به این ترتیب هیچ کاری در سازمان زیباسازی بدون فراخوان و نظارت شورای داوران انجام نمی شود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8345

به "مراحل نهایی مکان یابی آرامستان جدید تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل نهایی مکان یابی آرامستان جدید تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید