لاغر شدن و چاق شدن مثل یویو!

به گزارش هیو بلاگ، این که عزم تان را جزم کنید و یک رژیم غذایی سفت و سخت را برای کاهش وزنتان شروع کنید،کار راحتی نیست و اراده پولادین می خواهد؛ اما یک اشتباه کوچک در این رژیم کافی است تا باعث نوسان وزنتان گردد.

لاغر شدن و چاق شدن مثل یویو!

لاغر شدن و چاق شدن مثل یویو!

اشتباه های کوچک در رژیم غذایی

این که عزم تان را جزم کنید و یک رژیم غذایی سفت و سخت را برای کاهش وزنتان شروع کنید،کار راحتی نیست و اراده پولادین می خواهد؛ اما یک اشتباه کوچک در این رژیم کافی است تا باعث نوسان وزنتان گردد.

مدت ها است که رژیم غذایی مناسبی را برای کاهش وزنتان شروع نموده اید. اما ناگهان متوجه می شوید وزنتان نوسان نموده است؛ خب ،کافی است یک اشتباه کوچک در این فرایند نموده باشید و همان ،باعث این تغییر شده باشد محتمل است یکی از این 12موردی که می خوانید. باعث این نوسان باشد!

کنار گذاشتن صبحانه!

به نظر می رسد کنار گذاشتن وعده غذایی صبحانه، راحت ترین روش برای کاهش کالری است؛ اما نتیجه چیزی نیست جز گرسنگی در تمام طول روز!همین گرسنگی ،باعث افزایش مصرف تنقلات و میان وعده ها به خصوص در محل کار می گردد، بعلاوه در این حالت هنگام ناهار هم، بیش از مقدار غذا مصرف می کنید . صبحانه ای که سرشار از پروتئین و فیبر باشد ،این گرسنگی و ولع سیری ناپذیر را کاهش می دهد . تحقیقات نشان می دهد افرادی که هر روز صبحانه به اندازه کافی مصرف می نمایند، وزن متناسب تری نسبت به سایر افراد دارند.

رژیم غذایی سریع

تصمیم گرفته اید یکباره 15کیلو زون کم کنید. به همین دلیل سراغ یک رژیم غذایی سفت و سخت می روید. شاید حتی رژیم غذایی تان را روزانه تنها به گریپ فروت و سوپ کلم محدود کنید.

کالری روزانه تان را به کمتر از هزار می رسانید و یقین حاصل می کنید، باعث کاهش عملکرد متابولیسم بدن شده اید.

هنگامی که رژیم غذایی تان به انتها می رسد، بدنی دارید که کمتر از حد معمول کالری می سوزاند و سریع تر اضافه وزن پیدا می نماید؛ پس بهتر است سراغ رژیم غذایی مناسب بروید و رژیم سفت و سخت و غیر معقول را کنار بگذارید.

برنامه از دست تان در رفته است ؟

شاید تمام کالری های مصنوعی را هنگام وعده های اصلی غذا با دقت تمام جمع می بندید ،اما تنقلات و میان وعده ها چطور ؟اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که کالری های روزانه تان را یادداشت می کنید، از قلم نیاندازید که همان شکلات کوچکی که روی میز دفترتان است و همان یک گاز کوچک به آن کیک شکلاتی و..می تواند محاسبات شما را به هم بریزد.

تنقلات و میان وعده ها همواره مضر نیست !

در حالی که مصرف تنقلات و میان وعده ها بدون برنامه غذایی مضر است و تهدید جدی برای افزایش وزن به تعداد می آید اما مصرف تنقلات همواره ،به ضرر ختم نمی گردد. افرادی که روزانه میان وعده های کم حجم و کم کالری مصرف می نمایند ،نسبت به افرادی که وعده های اصلی غذایی شان پرحجم و پرکالری است ،کمتر دچار نوسان وزن می شوند مصرف تنقلات و میان وعده ها اگر سرشار از پروتئین و مواد مغذی باشد، به ارتقا عملکرد متابولیسم بدن یاری بسیاری می نماید.

نکته

ماشین تان را کمی دورتر پارک کنید . به جای آسانسور از پله بالا بروید. کارهای شخصی را خودتان انجام بدهید . کمی به باغبانی بپردازید و به جای کارواش اتومبیل را شخصا بشویید.

هزار دستور العمل که همه فوت آب هستیم. اما حالا گیرم که لاغر شدیم، اگر قرار باشد دوباره وزنمان برگردد سر جای اول و سفت و سخت تر از قبل ،تکان هم نخورد ،همه آن جان کندن ها چه فایده ای دارد ؟

کالری موجود در نوشیدنی ها فراموش نگردد!

هنگام شمردن کالری، بسیاری از افراد کالری موجود در نوشیدنی ها را فراموش می نمایند که اشتباه بزرگی است ؛بسیاری از انواع قهوه، نوشیدنی های گازدار، سودا و آبمیوه ها، بیش از 500کالری دارند. از همه مهم تر این که کالری های موجود در مایعات ،در برطرف گرسنگی نقشی ندارند.

نوشیدن حداقل اندازه آب

نوشیدن آب یکی از برترین روش های کاهش وزن است ؛آب به سوختن کالری، یاری بسیاری می نماید.

اگر بدنتان رطوبت کمی داشته باشد، متابولیسم بدن دچار اختلال می گردد و فرایند کاهش وزن با سرعت کمتری صورت می گیرد.

تحقیقات نشان داده افرادی که روزانه 8لیوان یا بیشتر آب می نوشند ،بیش از سایر افراد کالری می سوزانند . نوشیدن آب را از قلم نیاندازید.

کاهش مواد لبنی

بسیاری از افراد برای کاهش وزن ،سراغ رژیم غذایی سرشار از مواد لبنی می فرایند . تحقیقات نشان می دهد هنگامی که بدن کلسیم کافی دریافت می نماید، سوخت و ساز بیشتری دارد و بیشتر چربی می سوزاند . البته مکمل های کلسیم، کمتر چنین خاصیتی را دارند . به همین دلیل، بیشتر متخصصان تغذیه، رژیم غذایی حاوی مواد لبنی را توصیه می نمایند.

دل نکندن از فست فود!

به یاد داشته باشد همین که سراغ فست فود بروید و به آن عادت کنید ،دل کندن از آن کاری بس سخت و سخت می گردد!

طبق یکی از تحقیقات موثق و معتبر که در مرکز تغذیه یکی از دانشگاه های آمریکا اجرا شده، افرادی که بیش از 2بار در هفته فست فود مصرف می نمایند، نسبت به افرادی که حدبیشتر یک بار یا کمتر سراغ این غذاها می فرایند، خطر ابتلا به اضافه وزن را بیشتر حس می نمایند.

آنالیز وزنتان آن هم هر روز!

مطمئن باشید آنالیز وزن تان ،نه تنها یاریی به تسریع کاهش وزنتان نمی نماید، بلکه کاری خسته نماینده و ملال آورد می گردد بهتر است چنین کاری را هفته ای یک بار یا هر دو هفته یک بار انجام دهید. اگر هدف تان این است که هفته ای یک کیلو وزن کم کنید، بهتر است دفترچه نسبت تان را هفتگی کنید

اهداف رویایی نداشته باشید

اگر هدف تان این باشد که هفته ای 10کیلووزن کم کنید ،قطعا به رویا تبدیل می گردد و شما از واقعیت و هدف تان دور می شوید . باید هدف دست یافتنی و عمق پذیری داشته باشید تا با ناامیدی روبرو نشوید.

پرهیز از ورزش

هنگامی که ورزش نمی کنید و بدنتان هیچ گونه تحرکی ندارد ،مسئولیت اصلی کاهش وزنتان برعهده رژیم غذایی شما خواهد بود. اگر فعال تر شوید، می توانید رژیم غذایی تان را متعادل تر کنید؛ برترین راه این است که ورزشی که دوست دارید و مورد علاقه تان است را انتخاب کنید . اگر تردمیل خسته نماینده است ،خب سراغ شنا ،دوچرخه سواری یا تنیس بروید ؛همه این ورز ش ها بیشتر از پیاده روی کالری می سوزانند.

منبع:نشریه زندگی ایده آل تعداده 47

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: راسخون
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9271

به "لاغر شدن و چاق شدن مثل یویو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاغر شدن و چاق شدن مثل یویو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید