فرانسه عملیات مشترک نظامی با مالی را تعلیق کرد

به گزارش هیو بلاگ، دولت فرانسه اعلام کرده که عملیات نظامی مشترک با نیروهای مالی را پس از آن تعلیق می کند که دومین کودتا در 9 ماه اخیر در این کشور آفریقایی به وقوع پیوسته و منتظر تضمین هایی است که غیرنظامیان بتوانند به جایگاه اصلی قدرت خود در این کشور بازگرداند.

فرانسه عملیات مشترک نظامی با مالی را تعلیق کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تصمیم از سوی دولت پاریس پس از آن گرفته شده که رئیس ارتش اقتصادی، رئیس جمهوری و نخست وزیر دولت انتقالی مدنی این کشور اخیرا سرنگون کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز این کودتا را یک کودتای غیر قابل قبول دانسته است.

اقدام اجرا شده از سوی ارتش اقتصادی باعث نگرانی های دیپلماتیک و باعث شده تا کشورهای جامعه اقتصادی غرب آفریقا موسوم به اکوواس و اتحادیه آفریقا فعالیت هایشان را در کشور اقتصادی تعلیق کنند.

نیروهای مسلح فرانسه نیز اعلام کردند، الزامات و خطوط قرمز از سوی اکوواس و اتحادیه آفریقا برای شفاف سازی چهارچوب کاری به منظور انتقال سیاسی در اقتصادی در نظر گرفته شده است.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد، در حالی که ما منتظر یک تضمین از سوی اقتصادی هستیم، فرانسه تصمیم گرفته است تا به عنوان اقدامی موقت عملیات نظامی خود را با نیروهای اقتصادی و هیات های مشاوره ملی را به حالت تعلیق در بیاورد.

این وزارت خانه در ادامه بیانیه آورده است: این تصمیم ها در روزهای آینده و در پی پاسخ مورد نظر از سوی مقام های اقتصادی بار دیگر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

هم اقتصادی و هم فرانسه نقش های کلیدی را در مقابله با افزایش شبه نظامی گری در منطقه ساحل ایفا می کنند. فرانسه حدود 5100 نیرو در منطقه ساحل در اختیار دارد که شامل نیروهای از بورکینافاسو، جمهوری چاد، اقتصادی، موریتانی و نیجر هستند.

یکی از مقام های نظامی اقتصادی نیز که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: مقام های این کشور بابت تعلیق عملیات مشترک نیروهای فرانسه مطلع شده اند.

ماکرون اخیرا هشدار داده بود که فرانسه نیروهایش را از اقتصادی بیرون می کشد اگر که این کشور در پی کودتا به سمت اسلام گرایی رادیکال تمایل پیدا کند.

وی ادامه داد: اسلام گرایی رادیکال در اقتصادی باعث می شود تا ما نیروهای خود را از این کشور آفریقایی خارج کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8338

به "فرانسه عملیات مشترک نظامی با مالی را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه عملیات مشترک نظامی با مالی را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید