عارضه هولناک واکسن کرونا برای مردان جوان

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران : مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا روز پنج شنبه بیان کرد که پس از شروع واکسیناسیون عمومی و در مقایسه با شرایط عادی، موارد بیشتری از ابتلا به نوعی بیماری التهاب عضلات قلب به ویژه در میان مردان جوانی که دُز دوم واکسن mRNA را دریافت نموده اند، گزارش شده است

عارضه هولناک واکسن کرونا برای مردان جوان

.به گزارش به نقل از برنا؛ تام شیمابوکورو، معاون این مرکز بیان کرد که پس از واکسیناسیون افراد زیر 30 سال، در مجموع 226 مورد میوکاردیت یا پریکاردیت تأیید شده است؛ این در حالی است که در حالت عادی کمتر از 100 مورد ابتلا در این گروه سنی انتظار می رود.

با این حال او تاکید نمود که برای تأیید ارتباط میان واکسیناسیون کرونا و این مشکل قلبی، ضروری است تحقیقات بیشتری انجام گردد.

او اضافه نمود بسیاری از افرادی که تا سرانجام ماه مه دچار این مشکل شده و به بیمارستان مراجعه نموده بودند درنهایت به خانه فرستاده شدند.

هنوز معین نیست که چه تعداد از این افراد در بیمارستان بستری و چه تعداد پس از مراجعه به اورژانس، در زمانی کوتاه مرخص شده اند.

به گزارش این مرکز، در حال حاضر پانزده بیمار در بیمارستان بستری هستند که سه نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند. دو نفر از بیمارانی که به آی سی یو منتقل شده اند نیز دارای مسائل سلامتی دیگری بودند.

در مجموع 80 درصد از کل افرادی که پس از واکسیناسیون دچار مسائل قلبی شده اند، به خودی خود حالشان بهتر شده و بهبود یافته اند.

میوکاردیت یا التهاب عضلات قلب دارای علائمی همچون تب و خستگی، تنگی نفس و در موارد خاص درد قفسه سینه است. بیماران نیز عموما می گویند که وقتی که به جلو خم می شوند، قفسه سینه آنها بیشتر درد می نماید و این درد هنگامی که به عقب خم می شوند، کاهش می یابد.

درمان این مشکل، معمولا داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و در بعضی موارد، داروی داخل وریدی به نام IVIG است.

متخصصان ایمنی واکسن همیشه درباره عوارض جانبی احتمالی واکسیناسیون ها هشدار داده اند و دکتر شیمابوکورو گفت با وجود افزایش موارد میوکاردیت در بین جوانان، هیچ شرایط قرمز و خطرناکی گزارش نشده است.

قرار است کمیته مشورتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در تاریخ 18 ژوئن جلسه ای با این موضوع برای آنالیز شواهد جمع آوری شده و ارزیابی خطرات احتمالی این نوع از واکسیناسیون تشکیل دهد.

به گفته مقامات بهداشت این کشور تا زمانی که وجود پیوند میان واکسیناسیون و این نوع از التهاب عظلانی قلب به اثبات نرسد، همچنان واکسیناسیون همه افراد بالای 12 سال برای جلوگیری از ابتلا به کرونا توصیه می گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8353

به "عارضه هولناک واکسن کرونا برای مردان جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عارضه هولناک واکسن کرونا برای مردان جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید