طرز تهیه نون خامه ای در توستر خانگی به صورت تصویری

به گزارش هیو بلاگ، نون خامه ای یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که در میان ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد. به علت شکل ظاهری اش آن را به شیرینی نارنجک هم می شناسند. علت علاقه بچه ها به این شیرینی خامه درونش است که دل را نمی زند. در مطالب قبلی طرز تهیه نون خامه ای به سبک قنادی را گفته ایم حال نوبت به پخت آن به صورت خانگی در توستر می رسد. پس طرز تهیه نون خامه ای در توستر را این جا بخوانید.

طرز تهیه نون خامه ای در توستر خانگی به صورت تصویری

مواد لازم برای تهیه نون خامه ای در توستر

  • آرد 125 گرم
  • آب سرد یک پیمانه
  • خامه 350 گرم
  • کره 55 گرم
  • تخم مرغ چهار عدد
  • بیکینگ پودر یک چهارم قاشق چای خوری
  • وانیل یک پنجم قاشق چای خوری
  • شکر یک قاشق چای خوری

طرز تهیه نون خامه ای در توستر

1. کره و شکر را آب کنید

در طرز تهیه نون خامه ای در توستر احتیاج است قابلمه ای مناسب انتخاب نموده و آن را روی حرارت بگذارید. کره و شکر را داخل آن بریزید و تا آب شدن شان مدام آن دو را هم بزنید. حال مقدار آب گفته شده را به ترکیب اضافه کنید و تا جوش آمدن آن منتظر بمانید. در این مرحله شما می توانید به همراه شکر و کره به جای آب، یک پیمانه شیر اضافه کنید. طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه را هم می توانید برای میهمانی هایتان امتحان کنید.

2. آرد را اضافه کنید

آرد را سه بار الک کنید تا حباب های اضافه آن گرفته شود. حال در ادامه طرز تهیه نون خامه ای در توستر آرد را به قابلمه اضافه کنید. مواد درون قابلمه را با قاشق چوبی برای پنج تا هفت دقیقه مدام هم بزنید تا خمیر در اصطلاح ته نگیرد. قابلمه را از روی حرارت بردارید تا خمیرتان کامل خنک شود. برای ترک نخوردن روی شیرینی تان قابلمه را روی حرارت میانه بگذارید. از دیگر شیرینی هایی که با این مواد می توان برای دورهمی و میهمانی ها سرو کرد طرز تهیه رولت خامه ای گفته شده در کتاب کاله است.

3. تخم مرغ ها را اضافه کنید

تا خنک شدن خمیر به سراغ تخم مرغ ها بروید. آن ها را در یک کاسه شکسته و خوب هم بزنید. بهتر است برای هم زدن تخم مرغ ها از هم زن بهره ببرید تا به خوبی مخلوط شوند. تخم مرغ ها را آن قدر بزنید تا حالت فومی شکل به خود بگیرند. حال تخم مرغ ها را به درون قابلمه اضافه نموده و دوباره هم بزنید. اگر از شکننده بودن خمیر شیرینی تان می ترسید بهتر است تخم مرغ ها را دانه دانه به خمیر اضافه نموده و هر بار یک دقیقه بزنید تا خوب مخلوط شوند. دقت داشته باشید که این مرحله نسبت به دیگر مراحل از اهمیت بیشتری برخوردار است.

4. وانیل و بیکینگ پود را به خمیر اضافه کنید

بعد از ترکیب کردن خمیر و تخم مرغ زده شده نوبت به اضافه کردن وانیل و بیکینگ پودر می رسد. آن ها را جدا جدا به خمیر اضافه و خوب با یکدیگر مخلوط شان کنید. بعد از آن که خوب مخلوط شان کردید، خمیر را با یاری قاشق به آرامی درون یک قیف ریخته و کنار بگذارید. برای فرم دادن به نون ها از ماسوره شکوفه بهره ببرید.

5. توستر را روشن کنید

حال سینی توستر را با کاغذ روغنی کامل پوشانده و به سراغ روشن کردن دستگاه بروید. توستر را از 15 دقیقه قبل با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن کنید. با یاری قیف و ماسوره، شیرینی ها را با فاصله از هم داخل سینی شکوفه بزنید. در ادامه بعد از گرم شدن دستگاه، سینی را به مدت 30 دقیقه در توستر بگذارید. المنت بالایی توستر را خاموش و المنت پایینی آن را روشن کنید. برای پخت نون خامه ای ده دقیقه اول را روی 200 درجه سانتی گراد گذاشته و برای 20 دقیقه آخر آن را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. بعد از 30 دقیقه دستگاه را خاموش و سینی را بیرون بیاورید. اجازه دهید که نون خامه ای ها کامل خنک شوند.

6. خامه را داخل شیرینی ها بزنید

بعد از خنک شدن نون ها، با یاری یک چاقوی تیز ته شیرینی ها را کمی سوراخ کنید و آن ها را با خامه پر کنید. برای پر کردن نون ها با خامه از ماسوره بلند بهره ببرید تا کار برایتان راحت تر شود. حال می توانید نون خامه ای را داخل ظرف موردنظر بچینید و روی آن ها را با سس شکلاتی یا خرده میوه به زیبایی تزئین کنید. اگر دسترسی به خامه آماده نداشتید به راحتی می توانید آن را در منزل با دستور گفته شده در کتاب کاله با سفیده تخمه مرغ یا نشاسته تهیه کنید. طرز تهیه خامه کیک با نشاسته و طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ را بخوانید.

نون خامه ای را در مقدار ها و شکل های مختلف برای میهمانی های خود به راحتی در منزل و با توستر می توانید آماده کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه نون خامه ای در توستر

شاید گمان کنید این شیرینی پرطرفدار را در منزل نمی توانید درست کنید اما با پیش گرفتن طرز تهیه گفته شده در بالا به خوبی از عهده آن برخواهید آمد. برای آن که راحتی در پخت نون خامه ای را تجربه کنید به نکات مطرح شده در ادامه توجه کنید.

برای سریع تر خنک شدن خمیر چه راه کاری وجود دارد؟

برترین راه آن است که اجازه دهید خمیر به خودی خود خنک شود. گاهی نداشتن فرصت این اختیار را از شما می گیرد پس بهتر است خمیر را داخل قابلمه یا ظرفی دیگر با یاری کفگیر از هم بازشان کنید. می توانید خمیر را داخل سینی دیگری پهن کنید و برای چند دقیقه ورز دهید تا از حرارت بیفتد.

از چه ماسوره هایی می توان برای فرم دادن به خمیر این شیرینی استفاده کرد؟

برای بهتر فرم گرفتن خمیرتان می توانید از ماسوره های بامیه، شکوفه، m1 و d2 بهره ببرید. این نکته را حتما در نظر داشته باشید که ماسوره های ساده به خمیر شکل و شیاری نخواهند داد.

برای عطر و طعم بهتر نان خامه ای از چه اسانس هایی می توان استفاده کرد؟

استفاده از اسانس در شیرینی سلیقه ای است و ذائقه خودتان برمی شود. با این حال شما می توانید از اسانس های پرتقال، گلاب، پوست لیمو ترش بهره ببرید. فقط کافی است در مرحله ای که وانیل را به خمیر اضافه می کنید یکی از این اسانس ها را بریزید. دستور تهیه رولت خامه ای را هم خوب است امتحان کنید.

آیا شیرینی نان خامه ای را در قابلمه می توان تهیه کرد؟

بله. این شیرینی هم مانند کیک اسفنجی با دستگاه ها و روش های متفاوتی تهیه می شود. برای تهیه این شیرینی پرطرفدار در قابلمه تمامی مراحل بالا را پیش بروید و به جای گرم کردن دستگاه، قابلمه ای بزرگ را به مدت 15 دقیقه گرم کنید. سه پایه فلزی مایکروفر را در آن قرار دهید و نان های خامه ای را با فاصله روی آن بچینید. 20 دقیقه زمان مناسبی برای پخت آن ها است. استفاده از شعله پخش کن و دم کنی را هنگام پخت نباید فراموش کنید. پخت کیک اسفنجی را با خواندن طرز تهیه کیک اسفنجی در قابلمه امتحان کنید.

مهم ترین علت تغییر شکل نان های خامه ای بعد از پخت چیست؟

شیرینی پفکی یا همان شیرینی نارنجک باید کاملا تُرد و با ظاهری تَرک دار باشد. گاهی این شیرینی هنگام پخت ظاهر و شکل خوبی به خود نمی گیرد. مهم ترین علت هم خنک نشدن کامل آرد است. پس دقت داشته باشید هنگام پهن کردن خمیر در سینی برای خنک شدن باید براق و کش دار شود. از دیگر عواملی که در شکل نامناسب نون خامه ای دخیل است می توان به زیاد حرارت تماشا خمیر اشاره نمود که منجر به روغن اندازی می شود. در ادامه می توانید طرز تهیه نون خامه ای شکلاتی را هم در کتاب کاله بخوانید.

چگونه از پف کردن شیرینی ها در توستر مطمئن شویم؟

خمیر نون خامه ای باید بسیار سبک باشد پس هنگام تهیه اش به مقدار رطوبت و خنکی آن دقت کنید. یک قاشق را به صورت عمودی در خمیر فرو کنید در صورت نیفتادن آن می توانید از سرد شدنش خیال تان راحت باشد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 13985

به "طرز تهیه نون خامه ای در توستر خانگی به صورت تصویری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نون خامه ای در توستر خانگی به صورت تصویری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید