طرز تهیه شربت شیره انگور، نوشیدنی توصیه شده در طب سنتی

به گزارش هیو بلاگ، یکی از نوشیدنی های سنتی بسیار گوارا که نام آن را کمتر شنیده اید شربت شیره انگور است که بر پایه انگور و شیره انگور ساخته می شود. همانطور که می دانید انگور و شیره و کشمش خواص درمانی بسیار زیادی دارند. دارای مقادیری از ویتامین آ، ب و ث است و مصرف آن نیاز های بدن را به این ویتامین ها تأمین می کند. وجود آن ها در برنامه غذایی بسیار اهمیت دارد بنابراین اگر نمیتوانید مصرف کنید، شربت شیره انگور جایگزین بسیار خوبی است.

طرز تهیه شربت شیره انگور، نوشیدنی توصیه شده در طب سنتی

متاسفانه بسیاری از نوشیدنی های گازدار و مضر جای بسیاری از نوشیدنی های سنتی ایرانی را گرفته اند؛ که این موضوع باعث به خطر افتادن سلامت جامعه شده است. شربت آبلیمو، شربت سکنجبین، شربت زعفران، شربت شرکه شیره و بسیاری دیگر در زمان گذشته مصرف بسیاری داشتند تا اینکه امروزه با وجود خواص زیادی که دارند سهم بسیار کمی در برنامه غذایی ایرانیان دارد، اما بسیاری از خانواده های سنتی هنوز هم از این شربت ها مصرف می کنند.

طرز تهیه شربت شیره انگور

  • برای تهیه شربت شیره انگور ابتدا مقداری شیره (3/4 لیوان) داخل ظرفی بریزید.
  • سپس مقداری آبلیمو (1/4 لیوان) به آن اضافه کنید.
  • مقداری آن را هم بزنید و بعد از آن مقداری آب (4 لیوان) به آنها اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید.
  • پس از 10 الی 15 دقیقه که شیره در آب حل شد، شربت را با استفاده از چند تکه یخ خنک کنید.

شربت شیره آماده است!

لازم به ذکر است آبلیمو برای اضافه کردن طعم ترش به شربت استفاده می شود شما میتوانید مقداری آبغوره نیز به آن اضافه کنید.

سخن آخر

شیره نیز همانند خود انگور دارای مقادیری از ویتامین آ، ب و ث است و مصرف آن نیاز های بدن را به این ویتامین ها تأمین می کند. یکی از بهترین زمان های استفاده از شیره انگور فصول سرد سال است و به دلیل خواص مفیدی که این ماده غذایی در درمان و تسکین بیماری های فصل سرما دارد، بهتر است جایی برای آن در برنامه غذایی تان باز کنید. از آنجا که شیره انگور دارای طبعی گرم است بنابراین خوردن زیاد آن برای افرادی که دارای طبع گرم و خشک هستند، توصیه نمی شود. همچنین به علت مقادیر بالای قند موجود در آن، افراد دیابتی باید از خوردن آن خودداری کنند.

در این مطلب طرز تهیه شربت شیره انگور را به شما آموزش دادیم؛ اگر مایلید با دیگر نوشیدنی های خنک و مقوی آشنا شوید، از مطالب موهیتو خیار و موهیتو توت فرنگی بازدید کنید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5267

به "طرز تهیه شربت شیره انگور، نوشیدنی توصیه شده در طب سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شربت شیره انگور، نوشیدنی توصیه شده در طب سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید