شگفت انگیزترین مناطق گردشگری دنیا، بخش دوم

به گزارش هیو بلاگ، شگفت انگیزترین مناطق گردشگری که حتما باید ببینید

جهان سرشار از مناطق گردشگری شگفت انگیز و زیبا است، اما به خاطر داشتن این مسئله اهمیت دارد که در واقع زیبایی کاملاً یک خصیصه درونی محسوب می شود. به هر ترتیب، ممکن است چیزی برای شخصی بدون شک زیبا و خیره کننده بوده اما همان چیز برای فرد دیگری آزار دهنده باشد. با در نظر داشتن این نکته، در این مقاله فهرستی از شگفت انگیزترین و زیباترین مکان های دیدنی سراسر جهان را گرد آورده ایم. بدین منظور با خبرنگاران همراه باشید تا با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهیم، بتوانید برای سفر بعدیتان برنامه ریزی کنید.

شگفت انگیزترین مناطق گردشگری دنیا، بخش دوم

1. جنگل بامبو، ژاپن

جنگل بامبو در کیوتو، یکی از زیباترین فضاهای سبز موجود در جهان به شمار می رود، اما تمام زیبایی این جنگل به همین جا ختم نمی شود. جنگل بامبو با اصطلاح 100 گونه مختلف از صدای طبیعت در ژاپن نیز شناخته می شود، و این بدان معناست که این مکان، نه تنها دارای زیبایی بصری است بلکه از زیبایی های شنیداری حیرت انگیزی نیز برخوردار می باشد.

2.برکه های رویایی، جزیره اسکایل، اسکاتلند (Fairy Pools, Isle of Skye, Scotland)

تقریباً 40 دقیقه زمان می برد تا پیاده به این برکه های رویایی برسید، اما در عوض در حین پیاده روی، مناظر طبیعی بسیار زیبا و یک برکه بی نظیر با آبی زلال و شفاف و البته کمی سرد که از رودخانه بریتل (River Brittle) سرچشمه می گیرد را شاهد خواهید بود. بسیاری از افرادی که به این مکان سفر می کنند، عکس های بسیاری از این برکه های رویایی می گیرند. اما با این حال، اگر به شنا علاقه دارید، پیشنهاد می کنم لذت شنا در آب زلال و خنک این برکه ها را هرگز از دست ندهید.

3.ماچو پیچو، پرو (Machu Picchu, Peru)

دلیل متقاعد کننده ای است که بگوییم از آنجایی که ماچو پیچو مکانی بسیار زیبا، بکر و دور از دسترس بوده و فرصت های بسیاری برای مطالعه در خصوص فرهنگ از دست رفته را در خود دارد، لیسا سیمپسون آن را در صدر فهرست آرزوهای خود قرار داده بود. تا کنون هیچ کس به درستی نمی داند که این منطقه در قرن پانزدهم چه کاربردی داشته است، اما صعود به قله ماچو پیچو بدون استفاده از هلیکوپتر، یک دستاورد بزرگ محسوب می شود و بسیاری از گردشگران سراسر جهان در صدد انجام آن هستند.

4.جزایر زیبای مامانوکا، فیجی (Mamanuca Islands, Fiji)

تعداد 20 جزیره در فیجی وجود دارد که به آن ها جزایر مامانوکا گفته می شود. افرادی که به این جزایر سفر می کنند، شاهد مناظر طبیعی فوق العاده زیبایی خواهند بود و می توانند به انجام تفریحات بسیاری بپردازند. در طول سفر خود به فیجی می توانید با تفریحات مختلفی از جمله شنا در آب های جزیره، عکس برداری از مناظر شگفت انگیز، تماشای دلفین های بروند، پاراسیلینگ (آب چتر سواری)، و بسیاری تفریحات دیگر خود را سرگرم کنید.

5.گذرگاه ساحلی جاینت، ایرلند و اسکاتلند (Giants Causeway, Ireland and Scotland)

زمانی اعتقاد بر این بود که گذرگاه ساحلی جاینت، که در سرزمین های ایرلند و اسکاتلند کشف شد، بقایای یک پل سنگی باستانی است که غول ها برای سهولت در تردد بین این دو کشور ساخته بودند. هرچند اکتشافات علمی این اعتقادات افسانه ای را نقض کرده است، اما این پدیده همچنان جذاب و شگفت انگیز به نظر می رسد و به یکی از مناطق گردشگری بدل گشته است: طبق بررسی های علمی از این پدیده ثابت شده است که این گذرگاه ساحلی بر اثر سرد شدن سریع و انقباض گدازه های آتشفشانی به این شکل ایجاد شده است.

6.قصر نوی شوان شتاین، آلمان (Neuschwanstein Castle, Germany)

قصر نوی شوان شتاین، یکی از پر بازدیدترین قصرهای جهان، که بیشترین آمار عکس برداری را به خود اختصاص داده، در واقع زمانی پناهگاه یک شاه منزوی و درون گرا بوده است. خوشبختانه، در سال 1886 و کمی پس از فوت شاه لودویگ دوم (King Ludwig II)، بازدید از این قصر برای عموم آزاد شد. دوستداران دیزنی، همواره علاقمندند تا سفری به کشور آلمان ترتیب داده و شاهد الهامات واقعی قلعه وحش (Beasts castle) باشند.

7.گودال بزرگ آبی (رنگ)، بلیز (Great Blue Hole, Belize)

در حدود 150 هزار سال پیش، یک غار آهکی در بلیز تشکیل شد. با گذشت زمان، سطح آب بالا آمده و موجب فروپاشی سقف این غار شد. در نتیجه این فرایند، گودال بزرگ آبی شکل گرفت. این مکان یکی از منحصر به فردترین و ارزشمندترین نقاط غواصی در جهان به شمار می رود.

8.قلعه دراکولا، رومانی (Castle Dracula, Romania)

قلعه بران (Bran Castle) و یا بهتر است بگوییم قلعه دراکولا، یکی از مناظر حیرت انگیز و مناطق گردشگری در رومانی به شمار می رود. گردشگرانی که به بازدید از مکان های مخوف علاقه مندند، بدون شک از دیدن این قلعه و مناظر اطراف آن لذت خواهند برد. برخی بر این باورند که دراکولای واقعی، ولاد سوم و یا همان ولاد دراکولا (Vlad the Impaler)، دو شب را در سیاه چال این قلعه گذرانده است. چنانچه فرد حقیقتاً ماجراجویی باشید، احتمالاً تمایل خواهید داشت تا به بازدید از بقایای دژ پوئناری (Poienari Castle) در براساو (Brasov) رومانی که به احتمال زیاد محل واقعی زندگی دراکولا بوده است، بروید.

9.دره ده قله، آلبرتا، کانادا (Valley of the Ten Peaks, Alberta, Canada)

این دره در پارک ملی بَنف آلبرتا (Albertas Banff) واقع شده است. از این نقطه، می توانید 10 قله موجود در این دره، از جمله کوه پری (Mount Fay)، کوه نپتون (Neptuak Mountain)، و کوه توزو (Mount Tuzo) را به خوبی تماشا کرده و از آن عکس برداری کنید. علاوه بر این، از این موقعیت مکانی استراتژیک، قله کوه های دیگر نیز قابل مشاهده است.

10.رشته کوه های آلپ مرکزی اتریش، اتریش (Central Austrian Alps, Austria)

رشته کوه های آلپ از دیگر مناطق گردشگری فوق العاده هستند که در سرتاسر اتریش، سوئیس، اسلوونی، ایتالیا، و لیختن اشتاین کشیده شده است. برخی از مناظر فوق العاده زیبا و به یادماندنی رشته کوه های آلپ مرکزی اتریش، در اتریش واقع شده است. از جمله این مناظر حیرت انگیز می توان به آمیزه ای از ویژگی های جغرافیایی (توپوگرافی) همچون آبشار کوچکی که در تصویر نشان داده شده است، اشاره کرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: سفرمی
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2664

به "شگفت انگیزترین مناطق گردشگری دنیا، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین مناطق گردشگری دنیا، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید