شکست جدید نیروی هوایی آمریکا در آزمایش موشک قاره پیما

به گزارش هیو بلاگ، نیروی هوایی آمریکا به شکستی دیگر در آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما اذعان کرد.

شکست جدید نیروی هوایی آمریکا در آزمایش موشک قاره پیما

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها از شکست ارتش آمریکا در آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیروی هوایی آمریکا غروب چهارشنبه به وقت تهران تایید کرد که آزمایش یک موشک قاره پیما با شکست روبرو شد. نیروی هوایی آمریکا در بیانیه ای بدین منظور گفت که موشک بالستیک مینت من 3 هنگام پرتاب از پایگاه هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا با مشکل روبرو شد.

نیروی هوایی آمریکا به جزئیات بیشتری از شکست در این پروژه اشاره نکرده است. موشک های سه مرحله ای سطح پایه مینت من در جریان جنگ سرد بین آمریکا و شوروی سابق به عنوان بازدارنده اتمی تولید شدند. این موشک قادر به اصابت به اهدافی در فاصله 8100 مایلی است.

چندی قبل نیز رسانه ها از شکست آزمایش موشک ابرفراصوت نیروی هوایی آمریکا خبر دادند و نوشتند شلیک یک موشک ابرفراصوت آمریکا در پنجم آوریل (دوشنبه 16 فرودین)باخت. قرار بود این موشک از یک فروند هواپیمای بمب افکن بی-52 استراتوفورترس شلیک شود.

نشریه آمریکایی درایو در این بیاره نوشت که اولین آزمایش شلیک موشک ابرفراصوت آمریکا حین پرواز با شکست روبرو شد. این موشک ای جی ام -183 نام داشت و دلیل شکست آن نقص فنی در هواپیمای بمب افکن بوده است.این آزمایش ناموفق موشکی در تاسیسات آزمایش موشکی آمریکا در اقیانوس آرام نزدیک سواحل کالیفرنیای جنوبی انجام شد.

نیروی هوایی آمریکا با تایید شکست در این پروژه گفت که قرار بود در این ماموریت یک تقویت کننده موشک آزمایش شود.

این در حالی است که رئیس جمهور روسیه چندی قبل به ساخت موشک های ابر فراصوت از سوی کشورش اشاره کرد و اضافه نمود که نیروهای مسلح این کشور به پیشرفته ترین سلاح ها مجهزند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این باره گفت، روسیه پس از تصمیم دولت جورج بوش در سال 2002 برای پاره کردن توافقنامه موشکی در سال 1972 ، که ایجاد پدافند موشکی را ممنوع کرد، چاره ای جز پیگیری توسعه سامانه های تسلیحاتی مافوق صوت با توانایی اتمی نداشت.

پوتین گفت: خروج آمریکا از پیمان موشکی در سال 2002 روسیه را مجبور به تولید سلاح های مافوق صوت کرد. ما مجبور شدیم این سلاح ها را در پاسخ به استقرار سامانه دفاع موشکی راهبردی آمریکا بسازیم.

روسیه در سال 2018 از جنگ افزارهای جدید از جمله سامانه موشکی ابرفراصوت کنژال و موشک های قاره پیمای آوانگارد در پاسخ به اقدام آمریکا در ساخت سپر موشکی رونمایی کرد.

رسانه های روسیه چهارشنبه گفتند که نیروهای مسلح این کشور قصد آزمایش سه موشک بسیار پیشرفته سرمت را دارد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8135

به "شکست جدید نیروی هوایی آمریکا در آزمایش موشک قاره پیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست جدید نیروی هوایی آمریکا در آزمایش موشک قاره پیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید