سازمان ترامپ به 15 سال فرار مالیاتی گسترده متهم شد

به گزارش هیو بلاگ، دادستانی فدرال آمریکا طی حکمی رسما علیه سازمان رئیس جمهور سابق این کشور و مدیر اقتصادی آن، به علت کوشش 15 ساله برای تقلب اقتصادیاتی وسیع، اعلام جرم کرد.

سازمان ترامپ به 15 سال فرار مالیاتی گسترده متهم شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و آلن ویزلبرگ مدیر اقتصادی آن به 15 سال فرار اقتصادیاتی گسترده متهم شدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دادستانی فدرال آمریکا با وسیع و گسترده توصیف کردن این اقدام غیرقانونی سازمان ترامپ، در اعلام جرم علیه این سازمان گفت که آنها برای اعطای پاداش مخفیانه و ثبت نشده به مدیران ارشد کمپانی ترامپ و شانه خالی کردن از پردخت اقتصادیات، 15 سال نقشه ریخته بودند.

کَری دون یکی از دادستان های دادگاه کیفری منهتن (واقع در نیویورک) در این باره می گوید: اگر بخواهیم صریح باشیم، این یک طراحی گسترده و بی شرمانه برای پرداخت های غیرقانونی بود. برخلاف ادعای مدیر اقتصادی این شرکت، این یک اقدام معمول در حوزه کسب وکار یا عمل یک کارمند خطاکار نبود.

بر اساس این گزارش، دون شرح داد: بلکه این یک اقدام هماهنگ به وسیله ارشدترین مدیران اجرایی [سازمان ترامپ] بود که در حال منتفع کردن اقتصادی خودشان و شرکت، به وسیله افزایش پرداخت های مخفیانه به بهای اقتصادیات دهندگان فدرال بودند.

به نوشته رویترز، این اعلام جرم علیه سازمان ترامپ و ویزلبرگ، اولین اقدام دادستانی منهتن در جریان تحقیقات سه سال اخیر علیه این سازمان است که می تواند باعث تضعیف روابط آن با بانک ها و شرکای تجاری شده و آینده سیاسی ترامپ و جمهوری خواستار را مخدوش کند.

دادستان های نیویورک در این اعلام جرم، سازمان ترامپ و مدیر اقتصادی آن را به فرار اقتصادیاتی از سال 2005، به وسیله پرداخت های محرمانه و غیرقانونی به سران ارشد این سازمان متهم نموده اند.

شخص ویزلبرگ هم به پنهان کردن 1.76 میلیون دلار از درآمدهای خود و شرکت، از جمله هزینه اجاره آپارتمانی در منهتن، خرید قسطی دو دستگاه مرسدس بنز و آموزش رایگان برای اعضای خانواده اش متهم شده که امضای ترامپ هم پای بعضی از چک های داده شده به وسیله وی وجود دارد.

روز گذشته بود که مدیر اقتصادی سازمان ترامپ خود را تسلیم دفتر دادستانی منطقه منهتن کرد و ساعتی بعد در جلسه دادگاه اتهامات علیه وی قرائت شد. (جزئیات بیشتر)

پیش تر هم شبکه خبری سی ان ان نوشت دفتر دادستانی نیویورک سوابق اقتصادیاتی ترامپ را از تاریخ ژانویه 2011 تا آگوست 2019 به دست آورده است. این در حالی است که ترامپ کوشش می کرد به وسیله دیوان عالی آمریکا دستیابی به این اسناد را غیرممکن کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8847

به "سازمان ترامپ به 15 سال فرار مالیاتی گسترده متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ترامپ به 15 سال فرار مالیاتی گسترده متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید