رشد صادرات فولادی شرکت های بزرگ

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، آمار شرکت های ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ آهن چادرملو و فولاد کویر، همچنین حاکی از صادرات 632 هزار و 633 تنی آن ها در اردیبهشت است.

رشد صادرات فولادی شرکت های بزرگ

آمار صادرات فولاد این شرکت ها در دومین ماه از سال 1400 در مقایسه با اردیبهشت 99 رشد 187 درصدی نشان می دهد.

در دو ماهه نخست سال جاری بیشترین مقدار صادرات فولاد از طریق شرکت فولاد خوزستان با 341 هزار و 187 تن انجام شد و پس از آن ذوب آهن اصفهان با 213 هزار و 873 تن و فولاد مبارکه با 106 هزار و 32 تن در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

بررسی آمار های گمرک و تجارت خارجی در مورد رشد صادرات فولاد همچنین حاکی است بیشترین رشد صادرات در این مدت در هم سنجی با پارسال در فولاد مبارکه با 578 درصد رقم خورد.

تیرآهن، میلگرد، کلاف، شمش چدن، شمش کالایی، بلوم، بیلت، اسلب، ورق عریض، انواع مقاطع آلیاژی- مهندسی و بیلت فولادی، عمده محصولات فولادی صادراتی این شرکت ها در دو ماهه سال جاری بودند.

در نخستین ماه سال جاری هم بیش از چهار میلیون و 393 هزار تن انواع محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی به ارزش 667 میلیون و 581 هزار و 347 دلار صادر شده بود.

بیشترین مقدار صادرات در این مدت مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با 406 میلیون و 348 هزار دلار بود که 60.8 درصد صادرات را به خود اختصاص داد.

صادرات زنجیره فولاد در مقایسه با فروردین ماه پارسال رشد 203 درصدی داشته است.

رتبه دوم صادرات در این مدت به مس و محصولات پایین دستی رسید. کارخانجات ایرانی در فروردین ماه بیش از 55 میلیون و 680 هزار دلار مس و محصولات پایین دستی صادر کردند که حاکی از رشد 177 درصدی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار صنعتی و معدنی را در صفحه صنعت و معدن خبرنگاران بخوانید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8856

به "رشد صادرات فولادی شرکت های بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد صادرات فولادی شرکت های بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید