رئیس کمیسیون انرژی: تمام مجوز ها برای استخراج رمزارز ها لغو می شود

به گزارش هیو بلاگ، حسنوند گفت: قرار شد تمام مجوز ها برای استخراج رمزارز ها لغو شود و به هیچ وجه اجازه فعالیت در این زمینه تا خاتمه شهریور ماه داده نمی شود.

رئیس کمیسیون انرژی: تمام مجوز ها برای استخراج رمزارز ها لغو می شود

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، فریدون حسنوند پس از اتمام جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با موضوع قطعی برق، گفت: با توجه به شرایط اضطراری که در کشور ایجاد شد و با پیگیری رئیس مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس مجلس امروز جلسه ای در کمیسیون انرژی جهت بررسی شرایط و اتخاذ تصمیمات لازم برگزار گشت.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه در مورد اقداماتی که باید در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام شود، بحث هایی صورت گرفت، گفت: ما ظرفیت های مختلفی داریم که می تواند به کمک صنعت برق بیاید. برای مثال، برخی از وزارتخانه ها و سازمان ها نظیر وزارت نفت و پتروشیمی ها که دارای نیروگاه های برق هستند باید این ظرفیت را به طور کامل در اختیار وزارت نیرو قرار دهند تا ظرفیت این نیروگاه ها هم وارد مدار شوند.

وزارت نیرو مکلف به استفاده از ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر شد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شرح داد: همچنین بخشی از تولید بخش خصوصی از انرژی های تجدیدپذیر است که حداقل 600 مگاوات آن اکنون آماده بهره برداری است و مقرر شد حداکثر تا پایان هفته وزارت نیرو با انعقاد قرارداد، این ظرفیت را وارد مدار کند.

حسنوند ادامه داد: اورهال برخی از نیروگاه ها که با تاخیر اجرا شده بود، باعث کاهش تولید شد. در حال حاضر 312 مگاوات از ظرفیت نیروگاه رامین مجددا وارد مدار شده است و می تواند 300 مگاوات دیگر هم تولید کند. این کار می تواند خاموشی ها را تا حدودی کاهش دهد.

روشنایی معابر کاهش می یابد

وی تاکید کرد: از سوی دیگر مقرر شد تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها، نیروهای مسلح و بخش هایی که دارای ژنراتور و دیزل هستند، از آن استفاده کنند و از برق دولتی کمتر استفاده کنند. حدود دو درصد از برق کشور صرف روشنایی معابر می شود و تاکید شد تا روشنایی معابر کاهش یافته و از خاموشی های منازل کم شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر با قطع برق در برخی از منطقه ها، آب منازل هم قطع می شود که قرار شد کمیته ای مشترک شکل گرفته و نسبت به خرید دیزل ژنراتور به منظور تامین برق چاه های عمیق آب و تامین آب شرب منطقه ها اقدام شود. درباره صادرات برق هم توصیه شد که اولویت در مصرف داخل باشد.

دولت شهرهای قرمز کرونایی را تعطیل کند

حسنوند بیان نمود: پیشنهاد کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی این بود که در استان هایی که گرمسیر بوده، به صورت نوبتی هر هفته تعطیل شوند تا شاهد کاهش مصرف برق باشیم. همچنین پیشنهاد دیگر ما این بود که شهرهایی که شرایط قرمز کرونایی دارند، از سوی دولت سه روز تعطیل شوند.

وی درباره تاثیر استخراج رمزارزها بر قطعی برق، گفت: رمزارزها از دیگر موضوعات جدی بود که در مورد آن بحث شد و قرار شد تمام مجوزها لغو شود و به هیچ وجه اجازه فعالیت تا پایان شهریور ماه داده نشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مشترکین پُرمصرف که بیش از 30 درصد افزایش غیرمتعارف مصرف دارند، به اعتقاد ما به صورت غیرقانونی استخراج دارند که باید دادستان به آن ورود کند. همچنین مجوز برخی از رمزارزها که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شده، مکان استخراج آن مشخص نیست و مجوز صرفا به فرد داده شده است.

حسنوند با بیان اینکه قرار شد تمام مکان های استخراج رمزارز با استعلام مشخص شود،گفت: کمیسیون انرژی مجلس با جدیت در این حوزه عمل می کند و پیشنهادات کمیسیون هم به سران قوا ارجاع خواهد شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8831

به "رئیس کمیسیون انرژی: تمام مجوز ها برای استخراج رمزارز ها لغو می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کمیسیون انرژی: تمام مجوز ها برای استخراج رمزارز ها لغو می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید