دیدن یک نمایش مانند خواندن 10 کتاب است

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، نمایش دوره گردها به قلم زیبا برجی فلاح و کارگردانی علی فروتن از اواخر اردیبهشت در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری به روی صحنه رفته است.

دیدن یک نمایش مانند خواندن 10 کتاب است

این نمایش کمدی آهنگین برای کودک و خانواده طراحی شده و به صورت غیرمستقیم موارد مختلف رفتاری را با رویکرد روان شناسی بررسی می کند.

علی فروتن کارگردان نمایش دوره گردها درباره این نمایش گفت: گروه سنی مخاطبان نمایش دوره گردها به واسطه مسائل تربیتی ای که بیان می شود چهار سال به بالاست. بخشی از این مسائل تربیتی مربوط به بچه هاست، برخی به والدین و برخی نیز به علت امکان مداخله در روند تربیت، به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها مربوط می شود.

وی افزود: این نمایش در سه بخش به مسائل رفتاری خجالتی بودن، خشم و حسادت می پردازد.

فروتن شرح داد: نمایش دوره گردها دقیقا مانند زندگی است؛ سرعتش بالاست و بدون قضاوت کردن به والدین تلنگر می زند که برای بچه ها شان بیشتر زمان بگذارند و به برخی از علت های این سه رفتار می پردازد.

کارگردان نمایش دوره گردها ادامه داد: این نمایش که کار گروه چهره آزاد است، گام به گام با حضور تمام اعضای گروه تکمیل شده است و با توجه به بازخوردهایی که از بینندگان نمایش می گیریم هر روز نسبت به روز قبل بهتر می شود و تغییرهایی می کند.

علی فروتن در پایان با تأکید بر اهمیت دیدنی تئاتر برای بچه ها و نوجوانان گفت: به اعتقاد من تئاتر جادوگر و معجزه گر است. شاید بتوان گفت دیدن یک نمایش مانند خواندن 10 کتاب است؛ زیرا مقوله های متفاوتی را در جریانی شبیه به زندگی بیان می کند. در هنر نمایش چون مسائل به طور غیرمستقیم بیان می شود، باعث می شود بچه ها پذیرای مفهوم آن باشند.

در خلاصه نمایش دوره گردها آمده است:

بچه های با شرایط متفاوت با این گروه روبه رو شده و اتفاق های ویژه ای در کنار هم رقم می زنند. این نمایش سعی دارد به صورت غیرمستقیم موارد مختلف رفتاری را با رویکرد روان شناسی بررسی کند.

عوامل نمایش عبارت اند از: سعیده دادگر، دستیار کارگردان، زیبا برجی فلاح، شاعر، امید اسکندر و محمد ملاولی، موسیقی و اجرا، مهدی نیک روش، طراح صحنه، سعیده دادگر، طراح لباس، شیوا بابابیگی، طراح پوستر و بروشور، محمدسالار گلی، عکاس و ساخت تیزر، امیر یزدان صفت، ساخت دکور، مژگان برنده، دوخت لباس و علیرضا باقری، روابط عمومی.

اجرای نمایش دوره گردها تا 7 تیر ادامه دارد. علاقه مندان به دیدن این نمایش هر روز به جز روزهای شنبه می توانند ساعت 17 به سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران مراجعه کنند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 13727

به "دیدن یک نمایش مانند خواندن 10 کتاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدن یک نمایش مانند خواندن 10 کتاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید