دومین سهمیه بنزین 1400 امشب واریز می شود

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران :سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: 60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه خودروهای شخصی بدون هیچ گونه تغییری ساعت صفر بامداد چهارشنبه در کارت های هوشمند سوخت شخصی شارژ می شود.

دومین سهمیه بنزین 1400 امشب واریز می شود

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ بایجانی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ،فاطمه کاهی با بیان اینکه دومین سهمیه بنزین 1400 مطابق ماه های گذشته، 60 لیتر سهمیه بنزین به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی و 25 لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت ها با قیمت 1500 تومان واریز می شود، اظهار کرد: همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به انتها مدت 9 ماهه تعیین شده برای ذخیره سازی سهمیه سوخت ماهانه خودروها از ابتدای مردادماه، سهمیه واریزی سوخت خودروها که 9 ماه از مدت ذخیره آن در کارت سوخت گذشته باشد، سهمیه جدیدی تعلق نخواهد گرفت، بنابراین مالک هر خودرو تنها می تواند سهمیه 9 ماه گذشته را (540 لیتر برای خودروهای سواری و 225 لیتر برای موتورسیکلت ها) در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تاکید کرد: این مدت 9 ماه کاهش نخواهد یافت و هموطنان همچنان می توانند تا سقف 9 ماه سهمیه واریزی خود را در کارت سوخت خود ذخیره و مصرف کنند.

به گفته کاهی با شیوع بیماری کرونا مصرف بنزین در کشور کاهش یافت اما در فروردین امسال شاهد افزایش مصرف بودیم به طوری که در فروردین ماه سال گذشته روزانه حدود 45 میلیون لیتر بنزین در کل کشور توزیع شد، در حالی که این اندازه در روزهای نخست فروردین ماه سال 1400 به میانگین روزانه 85 میلیون لیتر رسیده است که نسبت به فروردین ماه پارسال افزایش روزانه حدود 37 تا 38 میلیون لیتری را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: همچنین از انتهای بهمن ماه 98 به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد شهروندان اندازه مصرف بنزین در کشور 10 درصد کاهش یافت و اندازه مصرف بنزین در کشور 75 تا 76 میلیون لیتر در روز بود. و در ابتدا تغییر قیمت بنزین اندازه مصرف به 95 تا 96 میلیون لیتر در روز رسید.

به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در کشور 27 میلیون دستگاه خودرو اعم از بنزینی و دیزلی، 17 میلیون دستگاه خودروی شخصی، 4 میلیون دستگاه خودروی عمومی وانت، 5.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت و بیش از 800 هزار خودروی دیزلی وجود دارد که سهمیه بندی سوخت این دستگاه ها اجرا شده است.

سهمیه بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، 24 آبان ماه سال 1398 براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز آغاز شد. سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها ابتدا 6 ماه بود که به دنبال توسعه ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام شده برای مقابله با توسعه آن، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در اطلاعیه ای این سقف را به 9 ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا 9 ماه در کارت های سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8645

به "دومین سهمیه بنزین 1400 امشب واریز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین سهمیه بنزین 1400 امشب واریز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید