درخواست اتاق بازرگانی از رئیس جمهور برای حذف ارز دولتی دارو و کالا های اساسی

به گزارش هیو بلاگ، رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: فعالان بخشی خصوصی در ملاقات با رئیس جمهور خواستند که در جهت تسریع واردات دارو و کالا های اساسی ارز 4200 تومانی این کالا ها حذف و یارانه ریالی از راستا دیگری به مردم پرداخت گردد.

درخواست اتاق بازرگانی از رئیس جمهور برای حذف ارز دولتی دارو و کالا های اساسی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مسعود خوانساری، در ملاقات فعالان مالی با رئیس جمهور که شامگاه دوشنبه ششم اردیبهشت ماه و با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل های حفاظت از کرونا برگزار گردید به دو مساله تحریم و دیوانسالاری دولتی اشاره و از چالش های ایجاد شده برای فعالان مالی از این دو محور گفت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این که رسم هر سال است که رئیس جمهور، برای ملاقات و طرح مسائل از کارآفرینان دعوت می نماید، تاکید نمود که در امسال به دلیل همه گیری کرونا، این مراسم محدودتر از سال های گذشته برگزار گردید.

وی مطرح نمود که مدعوین این نشست عمدتا از شرکت های دانش بنیان، شرکت های فعال در حوزه دارو، ساختمان، صادرات، پلیمر و نساجی بودند.

خوانساری اضافه کرد: در فرصت کوتاهی که پیش آمد، در این نشست درباره دو موضوع صحبت شده که موضوع نخست، کنترل تحریم و کوشش برای وخیم تر نشدن شرایط بود که انصافا دولت در این مورد پیروز عمل کرد و اجازه نداد که کار کشور به بحران بزرگی برسد که در ذهن ترامپ بود. موضوع دوم هم مساله دیوانسالاری بود که در حال حاضر به بزرگترین پاشنه آشیل دولت تبدیل شده و کار را برای بخش خصوصی بسیار سخت نموده است. با صدور مجوز های بیش از اندازه، وجود امضا های طلایی و صدور روزانه بخشنامه های متعدد که در عمل، مخل کسب وکار است، بخش خصوصی امنیتی برای سرمایه گذاری احساس نمی نماید.

خوانساری ادامه داد: به این ترتیب، رشد سرمایه گذاری طی سال های گذشته نسبت به استهلاک منفی شده و در عمل خروج سرمایه شتاب گرفته است. تنها راه مقابله با این شرایط، کاهش دیوانسالاری وکاهش دخالت دولت درتصدی گری و اقتصاد است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران شرح داد: واکسن کرونا از دیگر دغدغه های فعالان بخش خصوصی است که در ملاقات با رئیس جمهور به آن اشاره کردم. ابتلای یک نفر در یک بنگاه تولیدی باعث نگرانی دیگر کارگران و ایجاد تشنج در محیط خواهد شد. بنابراین، برای برطرف نگرانی کارگران و کارفرمایان از رئیس جمهور خواستیم به فرآیند واردات واکسن سرعت بدهند.

خوانساری با اشاره به فضای کلی این نشست مطرح نمود که دیگر کارآفرینان و فعالان مالی حاضر در این نشست هم به مسائل مختلف حوزه فعالیت خود اشاره کردند از جمله شرکت های دانش بنیان اعلام کردند در چند سال اخیر رشد این شرکت ها خوب بوده، اما بوروکراسی اداری مانع رشد سریع تر آن ها شده است.

وی اضافه کرد: صادرنمایندگان عمدتا به مسائل سال های گذشته اشاره کردند که برطرف شده است. فعالان در حوزه دارو به مسئله تخصیص ارز اشاره کردند که اگر به موقع انجام نگردد، زمینه ساز کمبود در بازار است و تخصیص ارز 4200 تومانی را عامل کمبود ها دانستند و اشاره کردند که اگر واردنمایندگان از ارز آزاد استفاده نمایند، واردات تسریع می گردد. همین مسئله در خصوص کالا های اساسی هم مطرح شد که اگر ارز غیرترجیحی به واردات این کالا ها تخصیص داده و یارانه ریالی از راستا دیگری پرداخت گردد، شاهد کمبود کالا در بازار نخواهیم بود.

خوانساری بیان داشت: در ادامه رئیس جمهور به چند مورد از دستاورد های دولت اشاره کردند و قرار شد، نهاوندیان معاون مالی رئیس جمهور مسائل مطرح شده توسط کارآفرینان و فعالان مالی را دسته بندی نموده و حل مسائل را در 100 روز باقی مانده پیگیری کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8055

به "درخواست اتاق بازرگانی از رئیس جمهور برای حذف ارز دولتی دارو و کالا های اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اتاق بازرگانی از رئیس جمهور برای حذف ارز دولتی دارو و کالا های اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید