خسارت قابل توجه ویروس کرونا برای گردشگری اسپانیا

به گزارش هیو بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، خسارت قابل توجه ویروس کرونا برای گردشگری اسپانیا مشاهده می گردد.

خسارت قابل توجه ویروس کرونا برای گردشگری اسپانیا

قضیه چیست؟

مقامات اسپانیا اعلام نموده اند بدلیل بحران ویروس کرونا شمار توریستان این کشور در ماه جولای نسبت به سال گذشته با 75 درصد کاهش همراه بوده است.

با توجه به اینکه بیش از 12 درصد از تولیدات ناخالص داخلی اسپانیا در سالهای 2018 و 2019 مربوط به توریستی بوده، این خسارت قابل توجه در درآمد حاصل از توریستی اسپانیا به معنای خطر بروز مشکل بزرگی برای اقتصاد این کشور خواهد بود.

با کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی که با اعمال محدودیت ها و قرنطینه صورت گرفت، انتظار می رفت فصل تابستانه توریستی رونق پیدا کند، اما با افزایش دوباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پی کاهش محدودیت های کرونا، شمار توریستان ماه جولای اسپانیا نشان داد انتظارها برآورده نشده است.

بحران کرونا این فصل را به بدترین فصل توریستی اسپانیا در چند دهه اخیر تبدیل نموده است.

بنابر اطلاعات رسمی منتشر شده، در ماه جولای فقط 2.5 میلیون توریست خارجی از اسپانیا بازدید نموده اند که این رقم نسبت به سال گذشته 75 درصد کاهش داشته است. سال گذشته شمار توریستان خارجی اسپانیا در همین بازه زمانی 10 میلیون نفر اعلام شده بود.

کشورهایی همچون بریتانیا و آلمان که بخش زیادی از درآمدهای حاصل از توریستی اسپانیا را تامین می نمایند، قوانین قرنطینه را برای مسافران بازگشتی از اسپانیا معین نموده یا بسیاری از بخشهای این کشور را بدلیل شمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا در فهرست قرمز قرار داده اند.

شهروندان فرانسوی اما در این شرایط نیز به سفر به اسپانیا ادامه دادند؛ یعنی حدود 600 هزار نفر از بازدیدنمایندگان خارجی ماه جولای اسپانیا را فرانسوی ها تشکیل دادند، با این حال این رقم نیز نسبت به جولای سال گذشته با 58.4 درصد افت همراه بوده است.

شمار توریستان آلمانی و بریتانیایی نیز نسبت به جولای گذشته به ترتیب با 65.2 و 82.5 درصد کاهش روبرو شده است.

کاتالونیا و مادرید با 81.6 درصد و 87.8 درصد کاهش بیشترین افت در شمار توریستان در بین مناطق مختلف اسپانیا را داشتند.

بیشتر بخوانیدمعرفی جاذبه های توریستی مادرید | پایتخت زیبای اسپانیا در ادامه بخوانیدمعرفی جاذبه های توریستی اسپانیا | راهنمای سفر به اسپانیا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5194

به "خسارت قابل توجه ویروس کرونا برای گردشگری اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت قابل توجه ویروس کرونا برای گردشگری اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید