خبرنگاران نهادهای آمریکایی ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات را رد کردند

به گزارش هیو بلاگ، تهران- خبرنگاران- مقام هایی از چند نهاد فدرال آمریکا گفتند که هیچ اطلاعاتی مبنی بر کوشش کشورهای خارجی و یا اقدامی هماهنگ برای تقلب در فرایند رای دهی پستی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور وجود ندارد.

خبرنگاران نهادهای آمریکایی ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات را رد کردند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برخلاف ادعاهای مکرر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درباره احتمال تقلب گسترده در رای دهی پستی، مقام هایی از چندین نهاد فدرال این کشور روز چهارشنبه گفته اند که هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که موید این ادعاها باشد.

براساس این گزارش، این مقام ها اگرچه به صورت مستقیم با ترامپ مخالفت نکردند، اما تاکید نمودند که هیچ اطلاعاتی حاکی از کوشش کشورهای خارجی برای تضعیف رای دهی پستی و هیچ نشانه ای مبنی بر وجود کوششی هماهنگ برای تقلب گسترده در فرایند این نوع رای دهی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه وجود ندارد.

ترامپ بارها مدعی شده است که رای دهی پستی فاجعه ای وحشتناک خواهد بود و احتمال دخالت گسترده کشورهای خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صورت برگزاری به شکل رای دهی پستی وجود دارد.

یک مقام ارشد دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس آنلاین در پاسخ به پرسشی پیرامون احتمال دستکاری آرا یا پست کردن آرای تقلبی توسط کشورهای خارجی، گفت که هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه کشوری خارجی در فعالیتی برای آسیب زدن به رای دهی پستی درگیر باشد، وجود ندارد.

یک مقام بلندپایه اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) نیز در تایید این مطلب، تاکید نمود که تا به امروز کوششی سراسری و هماهنگ برای تخریب رای دهی پستی مشاهده نشده و تنوع سیستم های انتخاباتی در ایالات مختلف آمریکا دستکاری در نتیجه انتخابات را بسیار سخت می نماید.

جفری روزن معاون دادستان کل آمریکا نیز در کنفرانسی جداگانه تایید کرد که تا به امروز فعالیتی با هدف اخلال در انتخابات یا دستکاری آرا مشاهده نشده است، اما نهادهای مسئول با هر کوششی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی ایالات متحده و سلب اعتماد مردم از انتخابات، مانند آنچه در انتخابات سال 2016 روی داد، مقابله می نمایند.

به گزارش خبرنگاران، انتظار می رود در انتخابات سال جاری ریاست جمهوری آمریکا به خاطر شیوع کرونا نیمی از رأی دهندگان به صورت پستی در انتخابات شرکت نمایند که این آمار دو برابر کسانی است که سال 2016 آرای خود را به صورت پستی ارسال کردند.

بعضی ایالت ها ظرفیت کافی برای شمارش سریع آرای پستی ندارند و مقام های بعضی ایالت ها مانند اوهایو و کارولینای شمالی نیز اعلام نموده اند که اگر آرای پستی در روز انتخابات پست گردد، اما چند روز بعد به دستشان برسد، شمارش خواهند شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5012

به "خبرنگاران نهادهای آمریکایی ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات را رد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نهادهای آمریکایی ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات را رد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید