خبرنگاران تامین داروی کرونا در خراسان رضوی با مشارکت شرکت های اقتصادی است

به گزارش هیو بلاگ، مشهد- خبرنگاران- رییس کمیته اقتصادی، پشتیبانی و جلب مشارکتهای مردمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: ونتیلاتور و داروی مورد نیاز بیماران کرونایی از طریق مشارکت بنگاه های اقتصادی بزرگ استان و از محل هیات امنای ارزی تامین می شود.

خبرنگاران تامین داروی کرونا در خراسان رضوی با مشارکت شرکت های اقتصادی است

علی رسولیان روز یکشنبه در نشست اعضای این کمیته در مشهد افزود: از سوی دیگر برای رفع مشکل کمبود داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به کووید 19 در خراسان رضوی، شرکتهای دارویی استان متعهد شدند، داروی مورد نیاز را تحویل دانشگاههای علوم پزشکی دهند.

وی ادامه داد: شهروندان نیز می توانند کمکهای خود را برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19 به شماره کارت 6037997950143025 یا *8877*88# به نام نذر سلامت واریز کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: برای جلب کمک واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران بزرگ خراسان رضوی نیز نشستی با آنان برگزار و موافقت آنان برای کمک به بیماران کرونایی و خرید تجهیزات برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد جلب خواهد شد.

دبیر ستاد هماهنگی کمیته های مردمی مقابله با کرونا در خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: حدود 28 رسانه و خبرنگار با این ستاد همکاری می کنند و 25 کانال خبری برای نشر اخبار مرتبط با این موضوع تشکیل شده است و روزانه دستکم پنج کلیپ نشر محتوا در این خصوص تولید و در شبکه های مختلف رسانه ای منتشر می شود.

محمدحسین روشنک افزود: تا به امروز پویش های مختلف در قالب ستاد کمیته های مردمی مقابله با کرونا شکل گرفته که پیروز ترین آنها پویش نذر ماسک بود که علاوه بر این استان به سایر نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی تسری یافت.

وی ادامه داد: پویش دیگر بخشش اجاره بهای واحدهای تجاری توسط مالکین بود که از زمان راه اندازی این پویش در هفته گذشته تا به امروز هزار مورد بخشش اجاره بهای واحد تجاری در قالب بخشش مالک یا کمک خیران در تقبل هزینه اجاره در مشهد انجام گرفته است.

دبیر ستاد هماهنگی کمیته های مردمی مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی مهمترین اقدام، جلب کمکها برای تامین تجهیزات و دارو به منظور کمک به درمان بیماران کرونایی است و کمیته های مردمی باید کمکهای خود را به دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص دهند.

وی افزود: دیدار با خیران برای جلب مشارکت آنان در تامین تجهیزات و دارو برای کمک به بیماران کرونایی باید در اولویت قرار گیرد و جهت گیری پویشها نیز باید بر محور کمک به بیمارستانها و مراکز درمانی متمرکز شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: به منظور کمک به بیماران کرونایی، 150 پایگاه کمیته اقتصادی، پشتیبانی و جلب مشارکتهای مردمی استان برای کمک به خانواده های نیازمند دارای بیمار کرونایی، مستقر شده که هر پایگاه دو خانواده دارای بیمار مبتلا به کرونا را پوشش می دهد.

حبیب الله آسوده افزود: این پایگاه ها به 150 دستگاه پالس اکسیمتر و 450 دستگاه کپسول اکسیژن نیاز دارند، از سوی دیگر هر خانواده نیازمند خدمات پرستاری نیز می باشد که هزینه ماهانه آن یک میلیون و 500 هزار ریال است و هر خانواده به یک بسته کمک معیشتی نیز نیاز دارد.

وی ادامه داد: 50 درصد هزینه این تجهیزات توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین می شود و 50 درصد باقیمانده باید توسط کمیته پشتیبانی و جلب مشارکتهای مردمی ستاد استانی مقابله با کرونا تامین شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: 150 پزشک با این طرح همکاری می کنند و همه به صورت رایگان مشاوره می دهند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برای کمک به خرید تجهیزات مقابله با کرونا با برخی مدیران واحدهای تولیدی استان تماس گرفته شده و تا به امروز برای نهیه 10 هزار عدد ماسک کمک شده است.

علی غفوری مقدم افزود: برای جلب حمایت صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی نیز قرار است نخستین نشست با آنان به زودی برگزار شود.

وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیته اقتصادی، پشتیبانی و جلب مشارکتهای مردمی ستاد استانی مقابله با کرونا، برای کمک به تامین اقلام غذایی بیمارستانها و مراکز درمانی، گوشت مرغ، برنج و روغن از محل سهمیه کالایی استان از ستاد تنظیم بازار کشور، تامین شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6397

به "خبرنگاران تامین داروی کرونا در خراسان رضوی با مشارکت شرکت های اقتصادی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین داروی کرونا در خراسان رضوی با مشارکت شرکت های اقتصادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید