تشخیص سریع عفونت با گوشی هوشمند

به گزارش هیو بلاگ، محققان به تازگی دستگاهی ساخته اند که به گوشی هوشمند متصل شده و قادر به شناسایی انواع باکتری است.

تشخیص سریع عفونت با گوشی هوشمند

این دستگاه متشکل از دو بخش است. بخش اول یک حسگر الکترونیکی دوکاناله در یک تراشه و بخش دوم دستگاه یک پردازشگر شبیه به USB است که حسگر به آن متصل می گردد.

تراشه این دستگاه حاوی آنزیم های DNA است که قادرند با پروتئین های فراوری شده توسط باکتری ها واکنش دهند. این دستگاه با دریافت نمونه خون، ادرار و بزاق اطلاعاتی را فراوری می نماید که توسط یک نرم افزار در مدتی کمتر از یک ساعت تجزیه و تحلیل شده و نتایج آن توسط گوشی به نمایش در می آید.

محققان دانشگاه مک مستر در کانادا در آزمایش های اولیه توانستند باکتری خطرناک E. coli را با موفقیت در نمونه های ادرار شناسایی نمایند. به گفته محققان این دستگاه قادر است با استفاده از انواع آنزیم های DNA گونه های مختلف باکتری ها را تشخیص دهد.

در حال حاضر تشخیص وجود باکتری در بدن بیمار به وسیله انجام آزمایش های بالینی با استفاده از نمونه مایعات بدن و در آزمایشگاه ها انجام می پذیرد. این کار چندین روز به طول می انجامد و دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی موردنیاز در کشورهای درحال توسعه و بسیاری از نقاط دورافتاده امکان پذیر نیست، اما این دستگاه جدید امکان تشخیص وجود باکتری را به سادگی و در کمتر از یک ساعت فراهم می نماید.

اکنون محققان در تلاشند تا این دستگاه را برای تشخیص انواع ویروس ها از جمله ویروس کووید 19 آماده نمایند.

گزارش کامل این تحقیقات درنشریه Nature Chemistry منتشر شده است.،ایرنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8497

به "تشخیص سریع عفونت با گوشی هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سریع عفونت با گوشی هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید