تاثیر عجیب اشعه ماوراءبنفش بر ویروس کرونا

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران : مطالعات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد اشعه ماوراء بنفش خورشید انتقال و انتشار ویروس جدید کرونا را کاهش می دهد. البته این تاثیر در مقابل تدابیری مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت سفر و دورهمی های خانوادگی و رعایت بهداشت فردی و شستن دست ها ناچیز است.

تاثیر عجیب اشعه ماوراءبنفش بر ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران ، محققان همیشه به دنبال الگوی انتشار ویروس جدید کرونا هستند. در این راستا مطالعات مختلفی در خصوص تاثیر فصل و آب و هوا بر شیوع ویروس اجرا شده که اغلب پیش بینی ها درست از آب در نیامده است.

مطالعات جدید با بررسی و بررسی اطلاعات آماری مقاله های منتشر شده در این زمینه، نشان می دهد ویروس عامل کووید 19 نسبت به اشعه ماوراء بنفش خورشید حساس است و انتقال و گسترش آن کاهش می یابد.

در ادامه این مطالعه محققان احتمال می دهند که عوامل محیطی دیگری از جمله دما و میزان رطوبت و بارش نیز در قدرت انتقال و انتشار ویروس موثر باشد؛ ولی تاثیر قطعی این عوامل بر نحوه انتشار ویروس عامل کووید 19 تا به امروز در پرده ای از ابهام باقی مانده است.

در این مطالعه آمده است تاثیر اشعه ماوراء بنفش خورشید در کاهش انتقال و گسترش ویروس جدید کرونا در مقابل تدابیری مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت سفر و دورهمی های خانوادگی و رعایت بهداشت فردی و شستن دست ها بسیار ناچیز است.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر 2019 میلادی (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 میلادی (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می نماید.

انگلیس اولین کشوری است که واکسن فایزر را تایید کرد و واکسیناسیون در این کشور از چند روز پیش شروع شده است.

نتایج این مطالعه در National Academy of Sciences منتشر شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6577

به "تاثیر عجیب اشعه ماوراءبنفش بر ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر عجیب اشعه ماوراءبنفش بر ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید