بخشنامه نحوه تاسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد ابلاغ شد

به گزارش هیو بلاگ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه نحوه تاسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی دانشگاه را ابلاغ کرد.

بخشنامه نحوه تاسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد ابلاغ شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه ای شیوه نامه نحوه تأسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرد: با عنایت به لزوم نقش آفرینی فعال دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه مهارت آموزی، تحقق دانشگاه کارآفرین و بسترسازی برای اشتغال دانش بنیان در کشور، شیوه نامه نحوه تأسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی جهت اجرا ابلاغ می گردد.

شیوه نامه نحوه تأسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی با اهدافی از جمله تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال با تأکید بر ارتقای مهارت های عمومی، حرفه ای و فناوری پایه، افزایش سطح کارآمادگی افراد جهت ورود به بازار کار و اشتغال، شناخت کسب و کار های نوین و گسترش دانش های مهارتی مورد احتیاج آن، توسعه و تقویت کاربرد فناوری های نوین در حوزه های مهارتی و ... ابلاغ شده است.

رعایت اقتضائات آداب و فرهنگ اسلامی ـ ایرانی، وفاداری مهارت ورزان به اصول و احکام کسب و کار اسلامی، حاکمیت تفکر خلاق، علمی و پژوهش محور، بهره مندی از روش های نوآورانه و حل مسأله، توجه به احتیاج ها و ویژگی های جنسیتی مهارت آموزان، التزام به ویژگی ها و احتیاج های استان ها و مناطق مبتنی بر آمایش سرزمینی، کاربست دانش تخصصی برای اصول منافع اقتصادی و اجتماعی و صیانت از مصالح و منافع ملی اصول و رویکرد های شیوه نامه نحوه تأسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی است.

این شیوه نامه شامل موضوعاتی از جمله تعاریف، اصول و رویکردها، زمینه فعالیت، نحوه اعطای مجوز تأسیس مدرسه عالی مهارتی، مراحل درخواست و صدور مجوز تأسیس مدارس عالی مهارتی، مدل های تأسیس و راه اندازی مدارس عالی، ارکان مدارس عالی مهارتی، شورای تخصصی مدارس عالی مهارتی، رئیس مدرسه عالی، نظام اقتصادی مدارس، تشکیلات و منابع انسانی مدرسه عالی مهارتی است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3469

به "بخشنامه نحوه تاسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشنامه نحوه تاسیس و راه اندازی مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید