افزایش خطر بیماری های قلبی در بچه ها بر اثر آلودگی هوا

به گزارش هیو بلاگ، نتایج یک مطالعه که به تازگی صورت گرفته است، نشان می دهد آلودگی هوا خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی را حتی در بچه ها کم سن و سال مانند بچه ها 5 ساله افزایش می دهد.

افزایش خطر بیماری های قلبی در بچه ها بر اثر آلودگی هوا

به گزارش خبرنگاران، محققان انجمن قلب آمریکا در این مطالعه یافته های 14 تحقیق مختلف را که اثرات ذرات آلاینده بر بیش از 350 هزار کودک 5 تا 12 ساله در آمریکا، چین و اروپا را آنالیز نموده بود، مورد ارزیابی قرار دادند.

آنها متوجه شدند که قرار دریافت طولانی مدت و کوتاه مدت در معرض آلاینده های رایج هوا از جمله دی اکسید نیتروژن برای افزایش قابل توجه سطح فشار خون بچه ها کافی است.

پروفسور یائو لو نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: ارتباط میان فشار خون و آلودگی هوا در بچه ها، آنها را در عظیمسالی در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار می دهد.

وی اضافه نمود: با توجه به این نکته، باید کوشش گردد تا سطح انواع مختلف آلودگی کاهش یابد و باید مرتب فشار خون بچه ها را اندازه گیری کرد.

تا به امروز مطالعات در زمینه آلودگی هوا و فشار خون در نوجوانان و بچه ها نتایج ضد و نقیضی داشته و ارتباط واضحی میان این دو تایید نشده است. محققان در این مطالعه جدید 14 مطالعه را که محور تمرکز آنها بر ارتباط میان آلودگی هوا و فشار خون بود، مورد آنالیز سیستماتیک و متاآنالیز قرار دادند. این تجزیه و تحلیل عظیم، شامل داده هایی بیش از 350 هزار کودک و نوجوان پنج تا 13 ساله بود.

پروفسور لو گفت که یافته های مطالعه آنها شواهدی از یک ارتباط مثبت را میان قرار دریافت کوتاه مدت و طولانی مدت در معرض بعضی از آلاینده های هوا و ابتلا به فشار خون در بچه ها نشان می دهد.

آنها متوجه شدند که قرار دریافت کوتاه مدت، کمتر از 30 روز در معرض ذرات عظیم و درشت آلاینده هوا برای افزایش قابل توجه فشار خون سیستولیک (فشار در عروق در هنگام انقباض عضله قلب) کافی است.

نتایج مشابهی نیز در خصوص بچه های یافته شد که برای طولانی مدت در معرض ذرات ریز و نرم آلاینده هوا و دی اکسید نیتروژن ناشی از آلودگی ترافیک قرار داشتند. همچنین بر اساس نتایج این مطالعه قرار دریافت طولانی مدت در معرض هر دو نوع این آلاینده های هوایی فشار دیاستولیک خون (فشار در عروق هنگام استراحت قلب در بین ضربان ها) را افزایش می دهد.

پروفسور لو گفت: تجزیه و تحلیل ما اولین تحقیقی است که برای ارزیابی کیفیت و میزان ارتباط میان آلودگی هوا و مقادیر فشار خون در بچه ها و نوجوانان، تحقیقات قبلی را به دقت مورد آنالیز قرار داده است.

منبع: ایرنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8302

به "افزایش خطر بیماری های قلبی در بچه ها بر اثر آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خطر بیماری های قلبی در بچه ها بر اثر آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید