ابراز نگرانی در تونس از تجمیع قدرت در دست قیس سعید

به گزارش هیو بلاگ، حزب جریان دموکراتیک تونس از تجمیع قدرت در دست رئیس جمهور این کشور بدون معین سقف زمانی مشخصی ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی در تونس از تجمیع قدرت در دست قیس سعید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل ار روزنامه الرای الیوم، حزب جریان دموکراتیک تونس با انتشار بیانیه ای با اشاره به وعده چند هفته قبل رئیس جمهور این کشور برای معین نخست وزیر نو طی چند روز آینده بیان کرد: رئیس جمهور باید نخست وزیری معین کند که پاکدست باشد و برنامه معینی برای مهار بحران های مالی - اجتماعی داشته باشد و اصلاحات ضروری در ساختار کشور را به سرعت آغاز کند.

در این بیانیه آمده است: حزب جریان دموکراتیک از تجمیع قدرت در دست رئیس جمهور بدون معین سقف زمانی معینی برای آن (تجمیع قدرت) به شدت نگران است و این در حالی است که او دست به اقداماتی زده که بر حقوق و آزادی شهفرایندان تاثیرگذار است و باعث شکاف و تفرقه در جامعه می گردد.

رئیس جمهور تونس پس از نشست با فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور در سوم مرداد ماه گذشته با صدور فرمانی هشام المشیشی را از سمت نخست وزیر برکنار کرد و فعالیت مجلس را به حالت تعلیق درآورد و مصونیت سیاسی نمایندگان آن را لغو کرد. در واکنش به این فرمان، احزاب سیاسی عظیم تونس از جمله حزب اسلامگرای النهضه اقدامات قیس سعید را کودتا علیه فرایند دموکراتیک در کشور خواندند.

حزب جریان دموکراتیک تونس در بیانیه خود از فضای مبهم و غبار آلود سیاسی، درخواست غیرمسئولانه برای تعلیق درآوردن قانون اساسی و تاخیر در انتصاب دولت نو به شدت ابراز نگرانی نموده است.

این حزب از رئیس جمهور تونس خواسته است، تضمین های جدی برای حمایت از حقوق شهفرایندان ارائه دهد و برای اقدامات خود (تعلیق فعالیت مجلس و معین دولت نو) زمان معین معین کند و نسبت به حقوق و آزادی قانونی پایبند باشد.

حزب جریان دموکراتیک تونس با رد کردن هرگونه دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور از قیس سعید خواست با نیروهای اجتماعی - مدنی و سیاسی همکاری داشته باشد تا با اتخاذ تصمیمات ملی جلوی دسیسه های دشمن گرفته گردد.

دفتر ریاست جمهوری تونس تا به امروز واکنشی در مورد بیانیه حزب جریان دموکراتیک از خود نشان نداده است.

نماینده نو سازمان ملل در صحرای غربی

دبیرکل سازمان ملل یک کارشناس بین الملل روس را به اسم نماینده ویژه خود در صحرای غربی (مورد مناقشه جبهه پولیساریو با مغرب) معین کرد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست مطبوعاتی گفت: دبیرکل سازمان ملل الکساندر ایونکو را به اسم نماینده ویژه خود در صحرای غربی معین کرد. او جانشین کالین استوارت دیپلمات کانادایی شده است.

به گفته وی، ایونکو 30 سال در امور بین الملل تجربه دارد و از سال 2006 تا 2009 مدیر دفتر سازمان ملل در کوزوو بود و در سال های 1994 تا 1998 سمت سخنگوی سازمان ملل در بوسنی و هرزگوین را به عهده داشت.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9101

به "ابراز نگرانی در تونس از تجمیع قدرت در دست قیس سعید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی در تونس از تجمیع قدرت در دست قیس سعید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید