آغاز سال تحصیلی از 15 شهریور لزوماً به معنای بازگشایی مدارس نیست

به گزارش هیو بلاگ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آغاز سال تحصیلی که از 15 شهریور است لزوما به معنای بازگشایی فیزیکی مدارس نیست.

آغاز سال تحصیلی از 15 شهریور لزوماً به معنای بازگشایی مدارس نیست

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال تحصیلی از 15 شهریور شروع می شود، اظهار کرد: این شروع لزوما به معنای بازگشایی فیزیکی مدارس نیست و شروع جریان آموزش است.

وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده ها نگرانند که آیا باید همه دانش آموزان به مدرسه بروند، در این زمینه ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم، اما جریان آموزش که از 15 شهریور شروع خواهد شد به صورت حضوری ترکیبی و یا در مناطق روستایی و عشایری به صورت حضوری البته با رعایت پروتکل های بهداشتی است. در این مناطق ممکن است دانش آموزان دسترسی به زیرساخت ها و اینترنت نداشته باشند بنابراین نباید از جریان آموزش دور بمانند.

حکیم زاده درباره عدم دسترسی 3.5 میلیون دانش آموز به شبکه شاد گفت: در سال تحصیلی گذشته تمام محتوای آموزش را تدریس کردیم که از روش های مختلف از جمله ظرفیت صداوسیما، شبکه شاد و حضور راهبران آموزشی در مناطق دوردست استفاده شد. عدم دسترسی 3.5 میلیون دانش آموز به شاد بدین معنا نیست که 30 درصد از جریان تحصیل بازمانده اند، این دانش آموزان استفاده امکان از بستر فناوری را نداشتند که آموزش آن ها به صورت حضوری و با استفاده از درس نامه ها رخ داد.

وی با اشاره به اینکه امتحانات با موفقیت برگزار شد و گزارشی از ابتلای دانش آموزان به کرونا در جریان برگزاری امتحانات نداشتیم، متذکر شد: یکی از چالش های ما این است که تعدادی از دانش آموزان به ابزار آموزش مجازی دسترسی ندارند البته آموزش و پرورش از عهده تامین زیرساخت ها ابزار برنمی آید، روز گذشته در شورای ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم این مسائل را مطرح کردیم و امیدواریم پویش ملی در این رابطه شکل بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در گذشته اگر می خواستیم کودکی از تحصیل بازنماند باید چند میلیارد برای ساخت مدرسه هزینه می کردیم، اما امروز با هزینه 1.5 میلیون تومان و تهیه تبلت می توانیم مدرسه را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم؛ امیدوارم همه دستگاه ها و شرکت ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و اگر تأمین ابزار آموزش مجازی به یک دغدغه ملی تبدیل شود شاهد رفع مسائل دانش آموزان خواهیم بود.

شاد همچنان تنها بستر مورد تایید آموزش مجازی

حکیم زاده در پاسخ به این پرسش که آیا در سال تحصیلی جدید نیز تنها بستر آموزش مجازی از طریق شبکه شاد است، اضافه کرد: اعلام شد شاد تنها بستر رسمی مورد تایید آموزش و پرورش است به دلایل مختلف از جمله اختصاصی بودن آن برای آموزش. قطعا همه مدارس که برنامه هایی را دارند باید با شاد هماهنگ باشند البته نه به این معنا که به صورت اجباری برنامه های دیگر خود را کنار بگذارند. اما از جهت نظارتی حتما باید مدارس عضو شبکه شاد باشند و اینکه به چه شکل فرصتی فراهم خواهیم کرد تا مدارس خود را دنبال و ما هم نظارت کنیم هنوز نهایی نشده است.

وی بیان کرد: سامانه نظارتی ما در بستر شاد این امکان را می دهد تا تک تک مدارس و دانش آموزانی که عضو شاد نشده اند را شناسایی کنیم، بنابراین اسامی استخراج شده و در اختیار مدیر مدرسه است که او دلایل را بررسی می کند تا مشخص شود دانش آموزانی که در شاد عضو نشده اند چه دلیلی دارد، آیا علت آن نداشتن ابزار لازم است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره عدم ثبت نام برخی دانش آموزان در مدارس به دلیل نگرانی از ابتلای آن ها به کرونا متذکر شد: برای ما سلامت دانش آموزان اولویت است و خانواده ها مطمئن باشند نظام آموزشی برای سلامت فرزندان آن ها اولویت قائل است و ثبت نام نکردن دانش آموزان در مدارس مسئله ای را حل نمی کند بلکه باعث می شود حقی از دانش آموز برای دسترسی به جریان آموزش ضایع شود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5408

به "آغاز سال تحصیلی از 15 شهریور لزوماً به معنای بازگشایی مدارس نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز سال تحصیلی از 15 شهریور لزوماً به معنای بازگشایی مدارس نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید