آشنایی با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی اسکاتلند

به گزارش هیو بلاگ، بیشتر مردم ایران، اطلاعات زیادی از اسکاتلند ندارند. از لحظه ای که پای خود را روی زمین خاکی این کشور می گذاریم، به راحتی می توانیم شاهد چشم انداز و معروف ترین جاذبه های دیدنی اسکاتلند باشیم. از دیگر مزیت و امتیازهای سفر به این کشور که در هیچ جای دیگر این کره خاکی وجود ندارد، می توان به آفرینش لحظاتی رویایی اشاره نمود. با ما در مقاله دیدنی های معروف اسکاتلند همراه باشید تا شما را با شماری از برترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند آشنا کنیم. قطعا، این تور مجازی برایتان جذاب خواهد بود.

آشنایی با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی اسکاتلند

فهرست مطالب

منطقه ای مخوف در اسکاتلندinaccessible pinnacleلوچ نس (loch ness)مانرو (munro)ضیافت های دیدنی کیلی (ceilidh)سواحل جزیره استافا و غار توریستی فینگالهوگمنای اسکاتلندبالن سواری در آسمان زیبای اسکاتلندجزیره بارا (Barra)جزیره اسکای

منطقه ای مخوف در اسکاتلند

وسایل مورد احتیاج برای رفتن به این مورد از دیدنی های معروف اسکاتلند شامل قطب نما جهت یافتن جهت و مقدار زیادی دل و جرأت و اراده هستند. کلبه ای در آنجا توجه شما را به خود جلب خواهد نمود که تنها با سقفی جهت در امان ماندن از محیط بیرون و اجاقی برای گرم شدن آماده، پذیرایی از شماست. با در نظر دریافت این نکته که بادهای شدید و سردی در این کشور در حال رفت و آمدند، مقاومت و استقامت شما برای شب را به صبح رساندن در این کلبه متروک، به جرأتتان بستگی دارد. شایان ذکر است که چنانچه آگاهی کافی از این منطقه ندارید، می توانید با رجوع به کتاب کلبه های اسکاتلندی درباره این مکان ترد شده اطلاعات لازم را کسب کنید.

صخره خارج از دسترس inaccessible pinnacle

وجود منظره ای شبیه به باله کوسه از جنس سنگهای سخت و محکم که ارتفاعی بالغ بر 50 متر دارد، توجه ما را به خود جلب می نماید. در واقع، این منظره مربوط به صخره ای است که به آن نام صخره خارج از دسترس یا همان (inaccessible pinnacle) می گویند. موقعیت جغرافیایی آن در بالای کوه ساردرگ بوده و به ارتفاع 986 متر قرار گرفته است. در کوه ساردرگ و در بالاترین نقطه موجود در آن، سنگها و پستی بلندی ها منظره ای بدیع و دلهره آور را خلق نموده اند که با بالا رفتن از این مورد از برترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند، خود را محک می زنید.

لوچ نس (loch ness)

دومین خلیج از نظر وسعت و عمق، لوچ نس (loch ness) نام دارد و لحظات و چشم اندازهای تکرار نشدنی و رویایی را در سفر به معروف ترین جاذبه های دیدنی اسکاتلند به شما هدیه می دهد.

مانرو (munro)

کوهنوردان واقعی از کوههای نفس گیر و سخت جهت بیشتر خوششان می آید. به کوههایی که بیشتر از 300 فوت یا همان 914 متر ارتفاع دارند، مانرو (munro) می گویند. شما می توانید با وجود موانع نفس گیری مثل شرایط جوی، آب و هوای نامناسب و زمینهای دو قطبی، آدرنالین خود را به وسیله گشت و گذار در این مورد از دیدنی های معروف اسکاتلند افزایش دهید.

ضیافت های دیدنی کیلی (ceilidh)

چنانچه تصمیم به رفتن به میهمانی کیلی را دارید، می توانید از لباسهایی با طرح زیبای چهار خانه اسکاتلندی همراه با پاهای برهنه استفاده کنید. برای روح بخشیدن به گردش و تفریحات خود، از این سنت قدیمی کشور اسکاتلند که با نام کیلی رواج یافته، استفاده نمایید. ساز و آوازهای زیبا و قدمت دار بومی های این محل در جشن کیلی، شما را فارغ از هر غم و اندوهی در این جهان می نمایند.

سواحل جزیره استافا و غار توریستی فینگال

اغراق نیست اگر گفته گردد که غار دریایی زیبایی به نام فینگال (fingal`s cave)، آفریننده جهانیی متفاوت از جهانی خارج از غار به یاری قرینه سازی، صوتهای شگفت انگیز، رنگهای خیره نماینده و صخره هایی با شش گوشه است. افراد مشهوری مانند پینک فلوید، هنرمند جی ام دبلیو ترنر J.M.W Turner، ملکه ویکتوریا و همچنین سازنده آثار و نجواهای رمانتیک یا همان فلیکس مندرسون (felix mendelssohn) مناظر و صحنه های بدیع واقع در این مورد از برترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند را سر لوحه کار خود قرار داده اند.

هوگمنای اسکاتلند

اسکاتلند هم مانند سایر کشورها هنگام سال نو، جشن به خصوصی به نام هوگمنای (Hogmanay) را برپا می نماید. آسمان این سرزمین هنگام این جشن مانند خوابی شیرین و دور از واقعیت پر از رنگهای جذاب و گیرا می گردد که هر انسانی را در زیبایی خود غرق می نماید. خیابانها لباسی از جنس مردم سراسر جهان را به تن خواهند داشت، در هر جای شهر می توان یک نوع موسیقی را شنید و سرمست شد، غذاهای رنگارنگ و متنوع هر انسان سیری را گشنه نموده و ضیافت های باشکوه در گوشه کنار هر محله، فضایی زیبا را به آن منطقه عیدی می دهند.

بالن سواری در آسمان زیبای اسکاتلند

چنانچه از گشت و گذارهای زمینی خسته اید، به شما بالن سواری در آسمان آبی اسکاتلند را پیشنهاد می کنیم. با بالا رفتن بالن و تجربه حس پرواز در هوای مطلوب این منطقه، شاهد زیبایی ها و مناظر بی مانند این سرزمین هستیم. از چشم اندازهای این جاذبه در این موقعیت هوایی می توان به عمارتهایی مثل صندلی آرتور (Arthur`s seat) و قلعه ای تاریخی اشاره نمود.

جزیره بارا (Barra)

جزیره ای به نام بارا (Barra)، در آخرین نقطه جنوبی جزایر قابل سکونت هبریدین (Hebridean) بوم نقاشی زیبایی را خلق نموده است. در دفتر خاطرات ماجراجویانی که به این منطقه رویایی سفر نموده اند، سرگرمی های فضای بازش از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. فرودی بی نظیر و نفس گیر در ساحل زیبای تری مور (Trigh mhor)، جز نخستین کارهایی بوده که باید برای رفتن به این منطقه انجام داد. با قدم گذاشتن به این باند ساحلی، خواهیم فهمید که این ساحل تداعی گر داستان جن و پری برای گردشگران است. فرود در این ساحل، جذاب ترین فرود در کره خاکی گزارش شد.

جزیره اسکای

از خدمات مارکوس مک آدام (Marcus McAdam) که برنده جایزه عکاس نمونه سال بریتانیا بوده، می توان کارگاههای عکاسی را مثال زد که سرزمین مقدس علاقمندان به عکاسی هستند. حتی تصور چشم اندازهایی مانند استخرهای طبیعی، شیار و فرورفتگی های وحشت آور همراه با گونه های جانوری و گیاهی گوناگون اسکاتلند، سواحل رویایی، زمینهایی که تا به حال پای هیچ انسانی آنها را حس ننموده در کنار صحراهای هیپنوتیزم نماینده و کوههای پر غرور، روح انسان را بوجد می آورد. بیشتر افراد سفر نموده به اسکاتلند، بر این باورند که جزیره اسکای (Skye) بهشتی در این سرزمین بوده که بهترین خاطرات هر گردشگری را به مالکیت خود درآورده است.

در ادامه بخوانیدجاهای دیدنی اسکاتلند | معرفی بهترین قلعه ها و طبیعت اسکاتلند!

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6039

به "آشنایی با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید